• Snälltjej

Gottfriesmottagningen Fibromyalgi

Hejhej!
    Jag är under utredning och har troligvtvis Fibromyalgi, det mesta tyder på det.
    Nu har jag fått en tid till Gottfriesmottagningen i Mölndal (Göteborg)
    Är nyfiken på om någon varit där? Hur går det till? Fåt man på papper vad de kommer fram till? etc. etc.

Kanske finns också någon här som har fibromyalgi?

ha en fortsatt skön dag

• Svar på tråden Gottfriesmottagningen Fibromyalgi
  • N.N.

Hej!

Min mamma har alltid haft fibromyalgi, men det tog 15 år tills hon fick rätt diagnos. Det är en jobbig sjukdom, men som med alla andra sjukdomar hittar man efter ett tag en metod och man lär känna sin kropp...och vet vart man ska säga stopp.

Hon är med i Reumatikerförbundet som också har hand om fibromyalgidrabbade. Och många är unga där, sa hon! Pga mamma så kan jag mycket om den sjukdomen. Och ja, det är väldigt viktigt att träffa dom i samma situation! Dom förstår snäppet mer än andra...

Kramis!

• jennie-06

Hej!

Har också en mamma med fibromyalgi. På orten där hon bor finns det en särsklid fibromyaligförening som tillhör reumatikerförbundet (tror jag). De ger bl a ut en liten skrift som heter "till mina nära och kära" eller nåt sånt, som beskriver symptomen och hur man mår när man har fibromyalgi. Kan vara bra att ha, för så många har svårt att förstå hur det är!

Hoppas att du får en riktig diagnos och ett bra stöd! Kram!

• Snälltjej

Tusen Tack för era svar

Svar på tråden Gottfriesmottagningen Fibromyalgi