• September mys

svensexa+ möhippa= gemensam fest?

någon som har någon erfarenhet av att slå ihop festerna? ex för att underlätta för långväga gäster. kanske bara är jag som vill ha kontroll över vad som ska hända, själv skulle jag inte vilja bli hippad och utklädd på stan. det vihar tänkt är att tjejorna går på spa stund och killarna ev på goocart och sen träffas vi för gemensam grill fest. tycker att detta funkar för oss då våra vänner är utspridda i landet och inte känner varandra. känns lite som, vem ska annars ta hand om det? tips och råd.. tack

• Svar på tråden svensexa+ möhippa= gemensam fest?
  • Clobberella

Jag har varit på en möhippa som avslutades med restaurang tillsammans med svensexegänget och sen fortsatt utgång för de som ville. Det var väldigt trevligt, och kul att prata med killarna och höra hur de hade haft det.

• September mys

vad gjorde ni på möhippan då? och vad gjorde killarna?

• caprea

har inte vart själv men ska snart på enn och har kompisar som vart på det och tyckt att de va kanon! du känner ju folk varandra lite innan bröllopet oxå...

• Hanna September

Ska jag vara ärlig så tyckte jag att det var kul att ha en kväll med tjejerna UTAN killar! Sen fanns det ju en massa killar när vi gick ut sen på kvällen

Om nån undrar så hände inget, men jag som var huvudpersonen under möhippan i vårt gäng fick en massa rolig uppmärksamhet (inte jobbig eller sliskig) av killar som var på samma uteställe som vi, och det hade ju inte varit lika kul om min blivande hade varit där.

• Saturn

Jag har varit på två sådana möhippor och det blev jättebra! I båda fallen, var tjejerna och killarna för sig själva under dagen och hade olika aktiviteter, på kvällen träffades vi och hade en gemensam middag och fest. Jag tycker dock att det skulle ha varit lite tråkigt om man hade hängt ihop hela dagen, nu blev det en bra blandning.

Jag tror att det är bra att ha en gemensam möhippa/svensexa det om man har många gemensamma vänner eller har långväga gäster.

Lycka till!

• September mys

låter som en bra ideé för oss eftersom vi har många långväga gemensamma vänner... men först blir det på varsitt håll och avslutar med en kräftskiva? vad vet jag *hihi*

• TheBride

En kul grej är att man möts såhär..
    Som jag hört om det var det så här, men man kan ju modifiera efter behag: bruden fick bind för ögonen och blev bunden till ett träd i skogen. Tjejerna gick. Efter en stund dyker grabbarna från svensexan upp MINUS brudgummen, tar loss henne och tar med henne till ett färdigt bålställe. Här bjöds det på älgskav og konjakhuttar, medan alla grabbarna lade fram sitt förberedda allra bäst tips för ett bra äktenskap baserat på hur de känner brudgummen. I tillägg fick bruden svara på en frågesport om brudgummen.
    Samtidigt gjorde tjejerna samma sak med brudgummen lite längre bort i skogen. sen möttes gängen, man hadde fin middag ihop och fick veta hur de hade klarat sig på frågesporten.

• Jenca

Min syrra och hennes man umgås i ett stort kompisgäng, och de blev kidnappade samtidigt, hade en gemensam frukost och drog sen iväg på olika aktiviteter.

En av sakerna de gjorde (var och för sig) var att spela in en skiva som sedan mixades ihop så att det blev en duett.

På kvällen möttes de upp och åt middag tillsammans.

Svar på tråden svensexa+ möhippa= gemensam fest?