• osse

Viktväktarfråga angående bonuspoints

Jag har precis börjat följa viktväktarnas pointssystem. Fick lte brochyrer där det står att tex 15 min rask promenad ger 1,5 bonuspoints. Men om jag tar en timmes promenad i vanlig takt, vadd kan det ge? Bonuspoints är detsamma som man kan spara tillsammans med de points som inte förbrukas per dag?

• Svar på tråden Viktväktarfråga angående bonuspoints
  • Lena+Mattias=sant

Det borde utgå ifrån hur mycket kalorier man gör av med. Här kan du läsa kaloriåtgång för olika motionsformet

www.iform.se/Crosslink.jsp&a=4381

• lebrah

Det borde stå ngn stanns i din broshyr hur många bonuspoints man får för olika aktiviteter. det gjorde det när jag var med. Man får max göra av med 14 extra bonuspoints per v. Alltså man kan spara 4 om dagen och sedan träna ihop 14 p på en vecka. förstår du?

• Blueberry pie

1,5 points för 15 minuters promenad låter väldigt mycket, åtminstone om man ser till det nya bonuspoints-systemet. Om du talar om hur mycket du väger så kan jag kolla i min sticka hur många bonuspoints exakt du får!

• osse

Tack för er hjälp! :)

Blueberry pie
    Jag är 171 cm, vågen hemma visar på 75 men det kan vara ett par kilo mer.

• Fru Abramsson

Hej!
    Blueberry pie har rätt..
    Jag går på VV sen 3år tillbaka och tidigare fanns det en lista på hur många points man fick. Numera är pointsen baserade på din vikt, hur länge du håller på och vilken intensitet du håller.
    Jag som väger 83kg, om jag tar en rask promenad i 30 min får jag 2points för det= medel intensitet.
    Däremot om jag simmar samma tid får jag 4½point för det.
    Detta beror på att när jag simmar så anstränger jag mig mer, alltså jag simmar ganska fort. På 60 min får jag 9 points och då har jag simmat 85x25meter= hög intensitet. Annan intensitet på min motion.

• osse

Fru Abramsson

Finns det någon formel eller så för att man ska kunna räkna ut själv? Jag är som sagt intresserad av att veta hur många points jag får för en timmes promenad i normal takt.

• Mrs. Robinson

Det kan ju vara annorlunda i Sverige men har i USA pa weightwatchers far man inte tillgodogora sig mer an 4 points per dag, oavsett om man motionerar i 1 timme eller 3.

Jag far ata 20 p om dagen. Om jag gar 1 timme ar det 4 p. alltsa far jag ata 24 p OM jag motionerar.

• Blueberry pie

Hej osse!

Sorry, har inte tittat in förrän nu. Om du väger 75 kg, kör en timme och värderar din intensitet till medel får du 3 bonuspoints. Är den låg blir det 2 st. Kör du någon gång högintensiv träning (inte promenad alltså) får du 8 bonuspoints för en timme.

Det finns ingen formel, utan man använder sig av en sorts räknesticka. Denna sticka får man på sin andra vecka på VV.

Lycka till med motionerandet.

/BP (som just varit ute och gåsprungit i en timme och en kvart. Värderar min intensitet till medel och väger 70 kg - bonuspoints! )

• Blueberry pie

Skulle ju stå 4 bonuspoints i slutet!

Svar på tråden Viktväktarfråga angående bonuspoints