spiral
Hej! Jag undrar hur det känns att ha en spiral eftersom det verjar vara det som behöver, kan inte ta p-piller. För-nackdelar? Gör det ont?
Hej! Jag undrar hur det känns att ha en spiral eftersom det verjar vara det som behöver, kan inte ta p-piller. För-nackdelar? Gör det ont?
Jag har kopparspiral.
Fördelar: inga hormoner, inget att hålla reda på (förrän om ett par år när det är dags att byta), helt gratis.
Nackdelar: känns som mensvärk att sätta in, för mig krampade det nån dag efter och jag var öm inuti ett par veckor (kändes dock inte om jag lämnade det ifred) och hade lite skumma flytningar. Har fått rikligare mens. I början mer mensvärk men det är tillbaka på normalt nu.
Bland mina vänner som har har vissa inte känt av det alls, en tjej fixade det inte utan fick ta ut (hon är väldigt ömtålig allmänt). Bäst att testa själv och se hur det funkar tror jag.
Gjorde förbaskat ont att sätta in den! Men sen var jag hur nöjd som helst. Knappt ingen mens och inga piller att komma ihåg.Jag kände inte alls av den.
Men min kropp ville tillslut inte ha den mer, efter 2 år fick jag fruktansvärda kramper så den fick tas ut. Min mage är lite speciell, så jag vet inte riktigt vad som hände. En läkare tror att min mage var så orolig att spiralen irriterade livmodern när tarmarna rörde sej. Jag vet inte, men jag tänker försöka igen när jag fått barn.
Lycka till!
glömde säga, det var en hormonspiral jag använde!