• *BlushingBride*

Jag måste gå upp i vikt!

Ja, jag e så jäkla klen. Inte ett enda gram fett har ja på kroppen. Jag äter o äter men har inte gått upp ett enda kilo på fem år. Till saken hör att jag äter väldigt nyttig mat, inte så mycket fett. Men huuuur ska jag gå upp! Och säg inte att jag ska träna för d orkar ja inte Men finns d nånting annat ja kan göra för att lägga på mig lite? Är så trött på att höra att jag "är sååå mager". Dessutom är det svårt att köpa kläder.

• Svar på tråden Jag måste gå upp i vikt!
  • lopen

gå till någon affär som säljer kosttillskott och prata med någon där...det finns ju en del saker tex för att lättare öka i muskelmasa... kanske finns det något som gör att du lättare lägger på dig i samband med styrketräning.
    gainers(stavning?) har jag hört att man lätt lägger på sig av...men jag är ingen expert...om du inte vill sluta ta onyttigt så förök få i dig av det nyttiga fettet såsom olivolja och omega3 produkter.

• Fru O

Finns näringsdrycker i hälsokostbutiker. Det funkar på mig ...

• pickolina

Hmmm, ät mer, ät lite mer onyttigt...

• pickolina

Om du ändå inte kan gå upp i vikt så kanske ngt är knas? Har du varit hos läkare?

• ninonica

Jag förstår hur du känner. Jag var likadan för några år sedan. Kunde äta precis vad som helst, levde i princip på läsk, godis och chips emellanåt, men var ändå pinnsmal. Vissa personer är väl så helt enkelt. Min mamma försökte göda mig när jag var yngre, med extra feta såser och sånt. Det var inte förrän jag började använda smala alternativ som jag gick upp några kg. Men egentligen fortsatte jag vara spinkig ända tills en medicin fick min ämnesomsättning att slå slint. Så numera behöver jag gå ner några kg.

• pickolina

Anl att jag skrev att du borde kontakta läkare är för att jag tänker på min mor... Hon gick inte upp, vad hon än åt. Hon vägde tex 39kg efter hon fött min bror... Som tur var upptäckte de i tid att hon hade en livshotande låg nivå av ett ämne i kroppen.. Pga detta upptäckte de att hon har en extremt ovanlig sjukdom. Nu, pga medicineringen så är hon inte undervikig längre....

Du kan även gå till en dietist. De kan lägga upp ett kostschema för dig som gör att du går upp i vikt. Det går nästan alltid, men vi "vanliga svenssons" är ju inga kostexperter även om vi kan ha ganska bra koll ändå. Undervikt handlar ofta om samma sak som övervikt, att man måste äta "rätt" för att få bukt med problemet.

Svar på tråden Jag måste gå upp i vikt!