bananbantning
Hej är det någon som vet hur bananbantning går till, hur mycket man ska äta mm.
Tack på förhand Den lyckliga bruden
Hej är det någon som vet hur bananbantning går till, hur mycket man ska äta mm.
Tack på förhand Den lyckliga bruden
Gå inte på såna "lätta" dieter!
Ja, du går ner i vikt, men du går lika fort upp det igen när du äter vanlig mat igen + nåra kilon till. Dessutom blir du undernärd på nolltid...
Jag måste vara tvärtemot alla andra :D
Jag har satt mig själv på div "svältkurer", och som alla vet så rasar man ju snabbt i vikt. och visst, man går upp några kg när man börjar äta vanligt igen. Men jag har aldrig gått upp ALLA de kg som jag har gått ner.
Dessutom gäller det att man är förnuftig och tänker vettigt, både medans man håller på och sedan efter när man börjar äta mer normalt igen.
Enbart bananer vete katten alltså... Magen får ju ingenting att jobba med i princip. Ät lite knäckebröd också eller nåt annat som håller magen i gång.
Och det är ju viktigt att man inte håller på i evighet, för då kan det bli farligt, precis som MsNordqvist säger :)
Det där kan inte vara någon hälsosam diet.
Ät mer långsamma kolhydrater i stället, ät nyttiga fetter och mer protein.
Skippa allt vitt. Det klarar du dig långt på.
Jag har en kompis som körde vad jag tror du menar med banandieten. Hon har gått ner en hel del, från kraftigt överviktig till ganska normalvikt. Hon gör så att hon tar en paus med dieten oh sen börjar hon igen efter ett tag. Har för mej att "kuren" håller på i tre fyra veckor..? Minns inte "recepten" men jag kan försöka få tag på dom! Minns att vissa dagar fick hon bara äta tre ananas ringar.. Hungrigt värre. Men hon har inte gått upp nästan nåt tibax. Och hälsosamt är det väl inte, men det funkar!
Min lillasyster gick på en banadiet en sommar och det funkade jättebra! hon åt max xxx antal kalorien per dag, vet inte hur mkt men mindre än normalt, och 2 dagar i sträck per vecka åt hon bara bananer eller ananas. dom dagarna tränade hon inte utan det gjorde hon dom andra dagarna. hon blev jättesmal och fin i kroppen. när hon slutade med dieten så gick hon inte upp i vikt men man får ju ändå kolla så att man fortsätter äta rätt.
Tack för svaren, nu är det så att jag snabbt måste gå ner några kilon och sen ska jag börja med gi men nu måste jag ha den snabbaste viktnergången.
Kanske finns något annat, flera tips tack.
Den lyckliga bruden
Om jag var du så skulle jag hellre satsa på Nutrilett/Naturdiet drycker och bars. Det ger snabb viktnedgång, samtidigt som det innehåller viktiga näringsämnen = inte lika stor risk att bli undernärd.
*instämmer med föregående talare*
var kan man köpa nutrilett/naturdiet? Hur funkar de? Är de det ända man äter, eller?
La-Lolita
Du kan köpa dem på vilken ICA-butik som helst typ. Eller Coop eller vad man nu vill.
Det finns bars, drycker och soppor (tror jag i allafall?) och de fungerar som måltidsersättning. Ska man uppnå så bra resultat som möjligt på så kort tid som möjligt så är det BARA drycker/bars/soppor och ingen vanlig mat som gäller.
aha, ok! thanks för det snabba svaret! Kanske skulle va ett alternativ. Hur länge kan man hålla på med det då?
Det är klart man går ner i vikt av "bananbantning"
MEN.... till vilket pris????
Nej.. om du nu måste ner snabbt i vikt så ta något som ger dig rikligt med vitaminer.. Enkelt.. "salladsbanta"... finns massor av goda sallader som är goda NYTTIG men lite kalorier... kombinera med soppor.. tomatsoppa, blomkålssoppa, då slipper du gå hungrig samt om du kör så intensivt under en tid så minskar du omfånget snabbt!
Annars rekomenderar jag GI som ger nyttig och snabb viktminskning.
alla dieter som tyder ananasbanta, banan, melon äpple, apelsinbata osv går ut på att du förlorar mycket vatten. De 3 första dagarne kan du säkert fölora 3 kg... men inte fett, utan vatten.... det kommer tillbaks....
La-Lolita
Kolla deras hemsidor så hittar du korrekt information
www.nutrilett.nu/ och www.naturdiet.se/
Tack, MsNordqvist!
Inga problem!
Nog skulle jag gå ner i vikt med bananbantning, skulle kräkas efter 2 dagar så fort jag fick syn på en banan...
Jag kan verkligen inte fatta att det finns folk härinne som faktiskt säger att det är en bra grej att köra "banandieten"!!! Det fattar väl vem som helst att det inte är bra för kroppen, å andra sidan så förvånar det mig inte, människor söker alltid den enklaste vägen...
Visst du går säkert ner i vikt å du kanske inte går upp ALLA kilona du tappar men jag kan lova dig att dom du går upp är rent fett. För du kommer inte att gå ner enbart fett, det blir vätska och en blandning av fett och muskler men när du sen börjar äta igen ja då är det fett du lägger på dig å vad har du då vunnit? Du kan vara ganska smal men ha rätt hög andel fettprocent och det är ju det som är det viktigaste ur en hälsosynpunkt.
Sen vill jag ju inte ens tänka på hur dåligt man ska må, trött, illamående, hungrig, irriterad, dålig mage...u name it.
Nä, som nån skrev, ta bort allt vitt ur maten å motionera mer..det går oxå ganska fort!