• dahlis

    Kristianstadbrudar - ny tråd igen...

    Jaha, så blev det en ny tråd igen....

  • Svar på tråden Kristianstadbrudar - ny tråd igen...
  • Eruraina

    Gumsigos:

    Ja, ajg vill gärna känna på dte ajg köper..så dte blir rätt...dumt och lägga ut en massa pengar på sånt som amn inte använde.r..det går så mkt pengar åt annat ändå.. *S*

  • Eruraina

    caja:

    Det verkar som det blir en tur till stämplefabriken någon dag... Verkar bli svårt och få ihop någon dag bara!! *ler*

  • Min-Ah

    Eruraina & Gumsigos!
    Ja, Stämpelfabriken låter ju bra! Värre med att hitta en tid som funkar, ja.. Hihi!!

    Gumsigos!
    Låter mysigt med julias Hawaiidisco!! Discokula, wow!! Sånt hade aldrig jag när jag var i den åldern och hade fest, haha!

    Hoppas ni hinner få allt klart och så inför bröllopet! Förstår ju att det är stressigt!

  • Min-Ah

    caja!

    Kul att se dig här på BT igen!
    Hoppas ni hade en skön semester, trots att den var intensiv!
    man är ju inte så väldans "hågad" att jobba igen efter semestern.

    Jag har haft schemaläggning nu den här veckan.
    Nästa vecka börjar musikundervisningen. Bara att hoppas att schemat funkar i praktiken och inte bara "på papperet"!

  • Min-Ah

    Gumsigos!

    Eruraina och jag kan åka ner till Malmö den 30/9.
    Kan du då?

  • Gumsigos

    Vad jag vet kan jag då, ska kolla lite när vi har nästa tävling, men tror att det inte är förrän i oktober, förhoppningsvis inte när vi gifter oss :D:D Det är ju vi som står i fiket:D

  • Gumsigos

    Julias disco blev jättelyckat, ungarna diggade discokulan o strobben, roligt :D men sen gjorde de slut o blev i hop o sura miner o sånt, ungar!! haha:D

  • Min-Ah

    Gumsigos!

    Ja, kolla upp det! Hoppas du kan!

    Vad kul att ungarna gillade discokulan och stroboskopet!
    Inte lätt med kärlek!
    men förhoppningsvis så är det ju inte så allvarligt i den åldern!

    Hade du tänkt skaffa pärlor och sådan nere i Malmö eller har du det redan?

  • Gumsigos

    Nä det blir bara IKEA i morron, du vet att gubben kan inte va i från hemmet nu när vi ska renovera! Bra att han e fokoserad, synd bara att det regnar hela tiden annars hade här hänt mer :D

    Så nu va andra ritten avklarad, blev lyckad, gästerna va nöjda och tur hade vi med vädret. Hann inte mer än landa hemma vid sex o det vräkte ner, snacka om tur med vädret! :D:D

    I morgon ska vi köpa garderob, eller massa stänger :) så kanske vi kan få i ordning på alla kläder. Här e ingen förvaring alls... Tjålet med gamla hus...

  • Min-Ah

    Gumsigos!

    Hoppas ni fått köpt allt ni behövde till klädförvaring! Skönt att få ordning på det!
    Vi har alldeles för lite plats för förvaring! (För litet hus, hihi! ).

    Kul att ritten blev lyckad och att ni hann med det innan regnet!

    Hoppas vädret håller sig torrt och fint så ni kan renovera och måla och allt!

    Jag håller på att "test-knåpa" med ett par halsband i "floating-pearl-stil". Så vet jag ju lite mer hur vi skall göra med ditt halsband, sedan! Vi får väl se om/hur jag lyckas med det!

    Vill du ha (plastöverdragen) metallvajertråd eller nylontråd till halsbandet? På bilden du visade mig är det metallvajertråd.
    Hur stora pärlor vill du ha?
    Det behövs även små metall-klämpärlor att fästa pärlorna med. Man sätter två st på varje sida om en pärla för att fästa den.

    Du beöver ju fixa grejerna innan vi kan pyssla... Jag har ju en del verktyg och sådant.

  • Gumsigos

    Min-Ah Nu har vi varit på IKEA :D o vi shoppade hela vagnen full haha det blev Stolmen klädförvaring, blir jättebra, vi ska sätta upp den i kväll, måste bara fixa lite i taket först. Sen blev det tallrikar och glas till nästan 50pers o annat smått o gott. Tyvärr hade de inte det tyget längre som jag tänkte till dukarna :( vet inte vad jag ska hitta på nu men det finns väl fler ställen.

    Jag tror att det är metallvajer till halsbandet, vet inte om den är plastöverdragen. Jag kan me den 30sep, om ni vill kan vi ta Stämpelfabriken också då. Det är klart en bit iväg, men vi hinner ju göra både det ena o det andra ändå :)

  • Gumsigos

    nån som är sugen på o pyssla, jag har några strandbagar o göra, ska bara få ihop mallen först :)

  • Eruraina

    30september låter bra för min del med.... Åker vi tidigt hinner vi både panduro och stämpelfabriken och en fika på
    stan.... :)

    Vi kan sammköra, blir billigats så... :)
    så delar vi på bensin och så..:)

    Tänkte så här att Sfia du aksnke kunde ta dig in till k-stad så plockar ajg upp dig där och så hämtar vi upp dig Jenny på vägen .... :)

    Vad tycks? :)

  • Min-Ah

    Eruraina & Gumsigos!

    Kanon, då säger vi den 30/8!

    Javisst, jag kör in till Kristianstad. Vi kan träffas på MAXIS parkering. Sedan åker vi i din bil, Johanna och hämtar upp Gumsigos i Tollarp.
    Blir ju kanon!

    Hur dags skall vi ses i Krstd?

Svar på tråden Kristianstadbrudar - ny tråd igen...