• förälskad upp över öronen

när ska bussen hämta gästerna?

Vi ska ha vår fest mitt ute på landet, och har därför beställt en buss till gästerna. Vi sitter nu och klurar på när busschauffören ska hämta gästerna på kvällen, särskilt svårt eftersom det är väldigt blandad ålder på de som vill åka buss. Vi beräknar att vår fest drar igång vid 16.30-17.00 med mingel, och funderar på att beställa buss till 01.30. Vad tycker ni - för tidigt, för sent?

• Svar på tråden när ska bussen hämta gästerna?
  • Lucia05

För min del hade det säkert varit alldeles lagom, men säkert inte för alla. Jättesvårt att bestämma en tid som passar alla, det beror ju också på vad det är för typ av fest och om gammelmormor o småbarnen i släkten är med.
    Tyvärr känns det också lite trist att ha en "sluttid" på festen.

• Sandgren

Sånt här är ju jättesvårt! Vi har klurat mkt på det, o tillslut bestämde vi 2. Vi har varit på fest då bussen gick 1 o det kändes för tidigt. Men å andra sidan är vår vigsel 2... Jag tror halv 2 blir perfekt!

• förälskad upp över öronen

Jättetacksam för alla inlägg, men skulle gärna vilja höra fler rad om hur vi ska göra :)

• Puh & Nasse

Vi hade vår vigsel kl. 15 och en buss körde gästerna till festlokalen. Strax efter 01 blev vi hämtade av en limousin och sen hade gästerna ytterligare ca en timme innan bussen hämtade dem och körde dem till vandrarhemmet där de bodde. En del hade efterfest där, andra slocknade på busse (har jag sett på kort) och resten gick o la sig så snart de kom till vandrarhemmet.

Jag har frågat några efteråt o de tyckte det var alldeles lagom att bussen kom då. De var ganska trötta, det blir ju trots allt en ganska lång dag även för gästerna.

Svar på tråden när ska bussen hämta gästerna?