• minchen

Kost!

Det här inlägget handlar inte om bantning utan om vad ni tjejer, Alla, äter när ni äter som ni helst vill och när ni mår som bäst av det ni äter!
    Märker att tjejer har så vitt skilda matvanor och är bara nyfiken på hur andra har det Själv äter jag inte kyckling och rött kött sen 13 år tillbaks och allra helst bara sån där dyr kravmat...:) man kan ju börja med morötterna o bananerna :)
    Själv blir det oftast musli till frukost, varm mat helst med mycket protein till lunch och pga oregelbundna tider allt från sallad till snacks till mackor till middag.
    Är alldeles för dålig på mellanmål tyvärr! Mackor blir det ofta pga tidsbrist!
    Men mår bäst av mat med mycket färger och älskar stora varierade gröna bufféer..
    Har hittat en räddande lunch-ängel i go greens helfabrikats frysmat som känns mkt bättre än dafgårds o mättar det dubbla jämfört med vv's frysmat.
    Har varit mycket godis förut men har äntligen lyckats stävja sötsuget en hel månad och ätit mer protein istället.

Någon som tycker den här tråden känns kul och inte överdrivet ambitiös får gärna vara med och bidra! Kosttillskott är också intressant, och drycker.

• Svar på tråden Kost!
  • Blivande Fru Stålhandske

Det här var en bra tråd!

Jag kämpar dagligen med min osunda relation till mat, jag har säkert testat 20 olika dieter under min livstid, och då är jag bara 22!

Jag pendlar upp och ner i vikt, ibland är jag träningsfreak och äter bra och nyttigt, ibland tränar jag massor och äter nästintill ingenting. Ibland bara struntar jag i både träning och nyttigheten och vräker i mig godis, min enda last inom mat.
    Jag försöker få en sund relation till mat, som inte styrs av sug eller en upplagd plan av hur jag "ska" äta. Jag har genom allt mitt dietande helt tappat min känsla av hunger, känner nästan aldrig av den, och jag önskar att jag var en av dem som kände av hungern, och då äter för att stilla hungern, och då något som håller hungern borta och ger välbehövlig näring till min kropp.
    Som sagt, jag jobbar på det!

Jag har också varit vegetarian i sju år, och då var mina ätstörningar som värst. Det var först när jag började äta kött igen som det blev bättre.

Nu till trådens egentliga syfte!

Jag svär vid vitamintillskott! Det är så svårt att få i sig allt man behöver i sin dagliga kost, så jag tycker att det är ett måste!

Sen tror jag också på att ta det lugnt med allt raffinerat socker, vitt mjöl och allt annat "vitt".
    Jag tror bara inte att det är bra för mig i längden, och jag vet också att det gör att jag går upp i vikt.

Åh, vill gärna skriva mer, men ögonen börjar gå i kors, hoppas ni får ihop vad jag menar i mitt inlägg!

Skriver mer en annan dag!

• Fru O

Jag äter väldigt ensidigt på vardagarna. Har alltid gjort det ...

Frukost: kaffe, fil, müsli, juice.
    Lunch: Smörgås, sallad eller sushi(gillar att äta en lätt lunch. Blir lätt dåsig annars).
    Middag: Med familjen(köttfärs, kyckling, fiskpinnar, falukorv osv + pasta, ris, potatis, mos + alltid grönsaker). Vi köper färsk fisk en gång per vecka.

Jag äter det mesta, men inte så mycket sötsaker. Jag tränar regelbundet och kan äta det jag känner för.

Till mellanmål blir det oftast kaffe med mjölk(bulle om det finns påjobbet). På kvällen blir det oftast en frukt eller knäckebröd.

• Jexxie

Jag äter i stort sett vad jag vill (dock inte skräpmat), men på regelbundna tider, i måttlig mängd plus att jag tränar varje dag. Därför känner jag även att om jag vill ha godis nån gång i veckan så köper jag det! Jag går inte upp ett gram pga all träning!

Svar på tråden Kost!