Pengarna bara försvinner...
...till bröllopet. Motivera mig till varför det ska kosta!
Inga negativa kommentarer, detta är en "muntra upp tråd" till oss som har lite ångest över alla pengar som går åt till en endaste (underbar) dag.
...till bröllopet. Motivera mig till varför det ska kosta!
Inga negativa kommentarer, detta är en "muntra upp tråd" till oss som har lite ångest över alla pengar som går åt till en endaste (underbar) dag.
Tänk så fantastiskt fin du blir i klänning, håret, smink etc! Och slår du ut kostnaden på varje gång du tittar på fotona efteråt så blir det inte så dyrt!
Detta kommer att bli den bästa dagen i våra liv. Allt är minutiöst planerat för att klaffa. För att få allt ås bra det bara kan så satsar vi lite extra!
De går ju åt för att det är så roligt att planera.
Min senaste 'spendering' gick igår till nagelförstärkare (lack) och orangepinnar. Jag har, kan tilläggas, aldrig pillat särskilt mycket med naglarna förr. Men känner att på ens bröllopsdag bör väl åtminstone vänsterhanden vara lite fin
Du gifter dig förhoppningsvis bara en gång.
Det är en av de största dagarna i livet.
Det är en av få riktigt stora fester man har i livet.
Man förtjänar att vara riktigt snygg på sin bröllopsdag och på alla sina bröllopskort.
...snart ska ny mascara inhandlas, och papper till fest- och vigselprogram, och...
Vad bra ni är! Känner mig redan bättre till mods
Vissa problem KAN lösas med pengar (säger emot Dr Phil m.fl. nu jag vet!)
Att få luta sig tillbaka och betala för att få vissa saker ordnade är värt det om man mäter vad det skulle kostat i stress,arbetsinsats, planering etc att utföra det själv. Ibland är det mer prisvärt att betala!!!
Man har rätt att skämma bort sig rejält och slösa minst en gång i livet, och bröllop är ett ypperligt tillfälle!
Det är festernas fest och då vill man vara den finaste i världen och bjuda på så mycket man har råd med. Göra fina detaljer och För man är övertygad om att dte kommer att bli så himla fint och trevligt.
Nu tillhör jag en av dom som kommer att kunna hålla nere kostnaderna eftersom jag gör det mesta själv, men här kommer ett ordspråk som hjälper oss alla att tycka att det är lite roligare (och mer legitimt) att spendera:
"Mynt är runda för att kunna rulla och sedlar har INTE gjorts platta för att dom ska läggas på hög"
För att en bra bröllopsdag är en bra start på resten av ert gemensamma liv tillsammans.
Hur man sedan definierar en bra bröllopsdag är upp till var och en, alla har vi olika drömmar och dessa drömmar har även olika prislappar...!
vilken fantastisk tråd! detta behövs ibland!
Kom på en till bra anledning till att slösa pengar:
Tänk på att detta är en dag man ska berätta drömmande om för drömmande barnbarn när man är gammal och skrynklig (och kan visa bilder när man var ung och vacker)
Håller med dig trådställaren, vi är upp i
150 000kr nu och fortfarande är inte allt fixat.
Knappast vad vi trodde att vi skulle hamna på när vi började planera....
Det finns människor som festar för 500 000 på en helg, varför må dåligt när man vill fira att man blir ett med sin älskade och dessutom ihop med nära och kära. Man får vara drottning och kung för en dag och slutligen som ngn skrev när man ser på alla bilder och tänker tillbaka på vilken underbar dag det var kommer det vara värt varenda öre!
Åhhhh... tack, den här räddade min dag!!Hade satt indan 5000 till klänningen men igår betala jag, och hamna notan på 13000.... Men nu känner jag bara att jag är värd det o det kommer att bli såååå fint! Tack alla :D
Om du inte blir nöjd med din bröllopsdag kommer du ändå inte kunna glädja dig åt de pengar du sparade!
Det är också en dag som inte bara ni utan också alla era släktingar och vänner kommer att minnas för alltid. Då vill man ju att det ska bli bra! Och det kräver planering och ... pengar!
Så: Slösa på!
E-tuna
Vilket underbart orspråk!
Rosenhaga...
Vad roligt att du tycker det...jag hittade bara på något för att få oss alla som gillar att shoppa att må bättre...Hi,hi
Försök få hjälp av vänner så mycket som möjligt. TEx kommer vi får hjälp av familj och vänner att laga mat och servera.
Prioritera vad som är viktigast. Vi ex. valde bort fin/gammal bil för att vi inte tyckte det var värt det för så kort tid man sitter i bilen, och ännu indre tid som gästerna ser oss.
Annars håller jag med om att det är en stor och viktig dag som kan få kosta lite om man har råd.
Lycka till!