• zica

måste söka jobb=(

Min kille har precis fått jobb i Stockholm, vi ska flytta i Juni.
    Det jobbiga är att nu måste jag hitta ett jobb, är lite orolig om jag hittar något.

Om ni har förslag så är det bara att säga till.
    Har ingen utbildning då jag är såpass ung, har ingen lust att plugga än så det är inget alternativ. Men självklart gör jag det om jag måste, måste ju försörja mig också på något..
    Jobbigt....
    kram!

• Svar på tråden måste söka jobb=(
  • vilse i djungeln

Ni ska nog ¨få det bra. Min fästman är också från en mindre stad och var därför lite småskraj när han flyttade hit. Vi har dock bosatt och lite utanför centrum så vi har skog och natur precis utanför dörren. Han trivs jättebra nu.

Om du inte är kräsen gällande jobb och är lite ihärdig, dvs går runt till affärer osv med CV och personligt brev så ska det nog inte vara några problem att få jobb.

Stockholm, är enligt mig, en bra storstad. Det är så otroligt nära naturen vart man än bor så man kan lätt koppla bort storstadsstressen.

• Wire

Gå runt på fik & liknande & fråga, eftersom du har kassavana ligger du säkert bra till.
    Ibland sätter klädaffärer upp lappar i fönstren att de söker personal. Antar att du kommer ha ganska gott om tid så länge du inte har jobb, i så fall: promenera runt och kolla om du hittar något. Så gjorde jag när jag kom ny t Stockholm Privata fik & affärer kan det vara bäst att gå in & prata med ägaren, kedjor, t.ex. Pressbyrån, bör man söka via huvudkontoret (fast det finns "privata" franchise-ägda Pressbyråer & 7-11 också, kanske bäst att gå in & fråga).

Ett annat tips kan vara att åka ut t universitetet och kolla om det finns några lappar uppsatta om extrajobb på anslagstavlorna där. Antar att du vill ha fast jobb egentligen men det kan ju vara en början

• zica

tack så mycket för tipsen.

Skickade precis iväg en jobbansökan till ikea sitta i kassan. Älskar ju ikea så det skulle va jätte kul.
    Jo jag ska ut och jaga jobb när jag kommer dit, som ni sa det är ju en storstad så det borde inte vara några problem

• vilse i djungeln

zica

Du vet väl att det finns två ikea i stocholm, en i kungens Kurva och en i Barkaby...

• Lovelina

När jag flyttade till Stockholm hade jag inte så mycket arbetslivserfarenhet i bagaget och jag känner igen mig i dina tankar om att det nog skulle bli svårt att få jobb pga. av det.

Men det jag gjorde var att jag gick runt och sökte jobb istället för att bara skicka brev och det resulterade i 13 svar att de ville anställa mig och då hade jag nog varit till ca 20 ställen.

Platserna var mest i butik och restaurang men vill man så går det! Min inställning då var att bara jag fick en anställning så hade jag något att luta mig mot undertiden som jag samlade mig arbetslivserfarenhet, goda meriter och i letande av nya jobb.

För mig funkade detta helt fantastiskt bra och jag önskar dig all lycka i världen.

• zica

vilse i djungeln
    Jajemen det vet jag, tog båda eftersom jag har körkort så det blir inga problem..=)

Lovelina

tack så jätte mycket!! Känns skönt att höra =). Vad sysslar du med idag då?

• vilse i djungeln

zica:
    Det är bra det Då kommer jag kanske komma och handlar av dig en dag. Känns som jag bor på IKEA ibland. (Har precis köpt lägenhet så det behövs ju en del...)
    Håller tummarna för att du ska få jobbet.

• zica

haha tacktack. Samma här, älskar ikea så det skulle va jätte kul. Om du kommer så känner du igen mig på en gul blå skjorta, det står ikea på...=)

• vilse i djungeln

bra då ska jag kolla efter dig... jag kommer nog ha blå jeans och vit t-shirt

• zica

haahhahah.
    Ne nu ska ja laga mat men tack för all hjälp. Ha det bäst!

• MrsNyberg2B

zica - är du ifrån Skövde? Där är jag född.. iofs i forntiden (1979) men iaf.. Gick gymnasiet i Fkp, så helt lost är jag ju inte... Coolt!

• jajj@

Tips, kolla på Arlanda för där brukar det ofta behövas folk på alla möjliga företag.

• zica

MrsNyberg2B

Jajemen, från skövde =) Men drar till stora staden i juni =) Bor du i sthlm nu eller?
    ¨
    jajj@:
    Tack så mkt, ska kolla på en gång =)

• jajj@

Gå in på platsbanken och sigtuna kommun, där brukar alla arlandajobb ligga. Lycka till!

Svar på tråden måste söka jobb=(