Hur lång menscykel?
Jag har haft lite funderingar om huruvida min menscykel är normal. Den ligger på mellan 32-34 dagar. Är det någon som vet eller har funderingar så är ni väldigt välkomna med dem! :)
Jag har haft lite funderingar om huruvida min menscykel är normal. Den ligger på mellan 32-34 dagar. Är det någon som vet eller har funderingar så är ni väldigt välkomna med dem! :)
Jag har 5v mellan mens, dvs mens var 6e vecka... Å nu efter jag slutade med p-piller så har jag bara haft mens 1-2dag. HOPPAS innerligt att det fortsätter så. Förr hade jag mens i flera dagar men jag har alltid haft samma cykel, dvs 5v i mellan.... Min mamma har alltid haft lika dant så jag har aldrig reagerat på det eller undrat om det är normalt...
Det är väl kanske inte det vanligaste att ha så men det är absolut helt normalt!
Jag tycker att det är suuuperskönt!...
Jag fick veta på sjukhuset för några år sedan att det inte alls är något att oroa sig för, så länge allt fungerar som det ska. Det enda är att man inte har lika många tillfällen att bli gravid på per år, som de som har var 4e vecka.
Jag har också bara mens i två dagar. Superpraktiskt :)
Jappz, jag är superglad! Jag bara hoppas att det kommer fortsätta så... Jag har alltid haft längre mens när jag inte gått på p-piller men denna gång när jag slutade så blev det tvärtom... Bara haft mens två ggr sedan jag slutade dock men jag hoppas innerligt att det kommer fortsätta så här... Två dagar var 6e vecka, kan ju inte bli mycket bättre... :D
Skatta er lyckliga!
Jag har förvisso mens var 5 vecka på ett ungefär men blöder igenomsnitt 12-14 dagar, varje gång! Skitjobbigt!
Funtar på att börja med ppiller för att se om de kortar ner perioden. Blöder oxå väldigt mycket. Vet inte hur många badrumsmattor jag blodat ner då de bara rinner längs med benen efter jag dushat.
Ja, jag har kollat och det är inget fel på mig. Min gynekolog sa att vissa kvinnor blöder så länge o att det då i mitt fall är naturligt.
Hatar mens!
Grönöga: Jag blöder i 7 dagar men har som du MYCKET blod. Blöder igenom en supermaxitampong på två timmar och har dubblabindor. Går upp två gånger om natten och byter de första två tre dagarna. Men sen vände jag mig till gynekolog och ska nu få recept utskrivet för att slippa blöda så mycket. Det finns ju Cyklo-F på apoteket men det kostar ju sp jäkla mycket så nu får jag det på recept. Ska bli så skönt att slippa allt detta blod. Gav dig inte din barnmorska något tips,d et finns absolut hjälp att få!
oj grönöga, minipiller,p-ring eller hormonspiral låter ju som nåt för dig!
Ja jag är superlycklig och tacksam! Speciellt som min mamma blödde extremt mycket och alltid har gjort. Största tampongen + blöjor blödde hon igenom. Jappz, inte bindor, blöjor!.. Stackarn!
Tackar gudarna att jag bara ärvde den långa menscykeln och inte de kraftiga blödningarna!
Så klart hon gav mig tips! Fick medicin (progesteron samt primolut-nor) utskrivna. MEN de gjorde att jag började blöda under behandlingen vilket man absolut inte ska göra.
Mini piller innehåller väl samma typ av hormon om ja inte minns fel så de e ingen bra idé.
Plus att jag e lesbisk så egentligen känns de inte så roligt att stoppa i sig hormoner när man egentligen inte behöver. Eller ja, jag får väl räkna de som "vanlig" medicin i så fall.
Usch o fy, blättan blä för mens o snart e de dags igen!
Grönöga
Vad jobbigt! Lider med dig!
Kanske kan vara värt att testa cyklo-f som Terese tipsar om? De kanske fungerar bättre än de du redan testat...
Grönöga: Primolut-Nor och Cyklo-F har inte samma verksamma substans. Cyklo-F har inte heller blödningar som en vanlig biverkan såsom Primolut-Nor har.
Tycker generellt att biverkningarna på Primolut-Nor inte lät så himla kul: Minskad sexuell lust, viktuppgång, acne och fet hy samt oväntade blödningar...inte precis det man vill ha inför bröllopet....