• brud0610

När förbränns det man ätit?

Alla säger så olika att man ska ut och gå före frukost och en annan efter frukost.När sjutton ska man ut och gå egentligen. Jag äter naturdiet nu 5påsar om dagen kl 7,10,13,16,19 ska jag ut och gå mellan måltider? Mina promenad är 40minuter långa. Lät lite invecklat men jag hoppas någon förstod vad jag menade.

• Svar på tråden När förbränns det man ätit?
  • Ellte

Det finns ju någon teori om att man bränner bäst på morgonen innan frukost...eller möjligen med en kopp svart kaffe i kroppen. Jag vet dock att JAG aldrig skulle fixa att vara ute 40 minuter och träna utan att äta först... Jag skulle bara må dåligt och sedan inte gå ut nästa dag ;)

Jag säger alltså... Gå när det KÄNNS bra... Då orkar du mer, längre och ger inte upp :)

• brud0610

Jag är ute och går 40minuter varje morgon kl 6 och sen äter jag frukost kl 7 och sen är jag ute och går igen 8:15 och sen på eftermiddagen vid 14 och kanske en sväng på kvällen oxå.

• MimmiMus

Promenader är "lågintensiv" träning vilket innebär att du bränner ifrån fettdepoerna i första hand. Promenad på morgonen är erhört effektivt efter som du under natten har börjat producera nått ämne som jag inte minns vad det hette

Dessutom! Morgonpromanaderna ska tydligen öka den generella förbränningen under resten av dagen.

Jag tror stenhårt på morgonträning!

• Pumpkin

Personlingen är jag som Ellte. Jag provade att gå ut och gå med stavar innan frukost en morgon, och höll på att svimma på kuppen! För mig funkar det helt enkelt inte, jag MÅSTE ha nånting i magen innan jag tar en promenad. Så det är nog upp till var och en faktiskt.

• Swing

Enligt min elitidrottande make är det ju före frukost som gäller för att förbränna fett osv. Han skulle gärna ha ut mig på promenader då. Eftersom jag har väldigt lågt blodtryck och medicinerar för en ämnesomsättningssjukdom skulle jag inte klara det. Min doktor tycker att jag ska ta det lite lugnt med alla typer av extra påfrestningar, alltså inga extrema dieter, hård träning eller något annat utöver det vanliga. Lycka till med dieten och träningen!

• Afrodite_06

Jag äter en halv portion havregröt m linfrön o lättsockrad sylt o en fullkornssmörgås m skinka o grönsaker, kl 6.15 . . . Sen ca 2 timmar senare går jag en rejäl runda på ca 7 km.

När jag inte hinner äta före, dricker jag en proteindrink innan (har fått tipset på "Du är vad du äter")

Jag fullkomligt rasar i vikt.

Har testat att promenera innan frukost o jag blir yr o har ingen ork i musklerna. Blir inte kul då.

Jag tror man ska hitta sitt eget sätt o prova sig fram, det viktiga är ju inte NÄR man rör sig utan ATT man rör sig.

Tycker jag iallafall, rätt eller inte.

• Vanilj

Undernatten har kroppen förbrännt alla kolhydrater i kroppen. Om du äter frukost innan promenad så börjar kroppen först att förbränna kolhydrater och sedan fett. Därför är det mer fettförbrännande att gå innan frukost. Fast du ska definitivt dricka ordentligt med vatten och äta något litet innan, tex ett äpple, ett kex eller så.

Efter promenaden ska du äta ordentlig frukost. Kom ihåg att du måste äta regelbundet för att förbränningen ska fungera. Annars är promenaderna förgäves.

• brud0610

Jag äter på samma tider varje dag alltså frukost,mellanmål,lunch,mellanmål,middag.. sen försöker jag gå 3x 40minuter varje dag..

Svar på tråden När förbränns det man ätit?