• Lovelina

Har du provat recepten från "Du är vad du äter"?

Hejsan
    Jag funderar på att testa lite recept ur denna receptsamling. Är det någon här som kört efter dessa recept och sett några framgångar i vikten?

www.tv3.se/index.php&task=blogcategory&id=247&Itemid=493

//L

• Svar på tråden Har du provat recepten från "Du är vad du äter"?
  • shamrock

Hej lovelina!

Jag har inte prövat enbart deras recept utan blandat med andra GI-recept. Kan märka att det påverkar vikten en aning men vill säga att det mest märks på hälsan.

• Lovelina

Så kul att det märks på hälsan. Jag är inte enbart ute och jagar kilon utan hälsan är minst lika viktig.

Har du provat några av de där morgon shakarna?

• shamrock

Nej, det har jag ännu inte vågat! De ser så läskiga och oaptitliga ut i programmet. Har däremot köpt både citroner och ingefära för att kunna göra en av sorterna.

• Miafina

Jag har inte själv provat recepten, men många av recepten med bönor och linser påminner mkt om sådan mat som lagas här hemma, och uppskattas.

• shamrock

Maten är god och mättande. Min sambo har lite jobbig mage så tyvärr ger maten en mindre kul effekt på honom.

• Lovelina

Vet någon var man får tag på:
    * Linfröolja
    * Glutaminpluver
    * Mighty Greens

Förresten.. vad är Mighty Greens för något?

• Lovelina

shamrock)
    Fast det fanns ju ngt som hette "Fisförintaren". Hahha det skulle man tydligen äta i samband med mat som bildar mkt gas.

• shamrock

Ja du den har vi allt pratat om. Han skrattar mest men jag tror nog att vi ska testa. Det kan ju bara bli bättre!

• Fiafria?

Vi har ätit fisk i kokosmjölk. Den var supergod! Sen skulle vi prova stroganoffen, men det slutade med att vi käkade stekt quornkorv, eftersom samma figur som brukar stjäla strumpor även tog med sig de krossade tomaterna!

Svar på tråden Har du provat recepten från "Du är vad du äter"?