• Hanna September

Vad är viktigast? Råd från gifta önskas

Hej och grattis till er som har gift er! Själv har jag den stora dagen framför mig och undrar: ni som kan titta tillbaka, vad tycker ni var viktigast; att vara bestämda och hålla på hur ni ville ha det, eller kompromissa för att få det att flyta? Tänker till exempel på om ni tagit till er av andras åsikter och synpunkter eller om ni valde en egen väg för hur bröllopsdagen skulle se ut och hur ni skulle göra om ni fick göra om det. Är själv tveksam hur hårda vi ska vara på vissa saker vi har önskemål om så jag vill gärna ha tips!!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad är viktigast? Råd från gifta önskas
  • Klangling

Vi var ganska hårda, men hade å andra sidan inte så många "förstå-sig-påare" .

Det gäller att vara klar och tydlig i mångt och mycket, men att även kunna tänka om ifall det blir helt galet.

Tyvärr visar erfarenheten mig att vi hade ett fantastiskt bröllop och en otroligt underbar dag, men det finns alltid människor som "tycker" en massa efteråt.

Så jag tror, att oavsett hur man gör, så kommer det alltid att reta någon. Tyvärr.

Tycker att ni ska göra det som känns rätt i hjärtat och lycka till med era förberedelser! Jag är en mycket avundsjuk fru Ni har ju er undrbara dag framför er!

• Pepparmyntan

Det beror nog helt på vad det gäller och hur viktigt det är för just er. Våra föräldar hade mycket åsikter om många saker. Vi lät den framföra sin åsikt och funderade igenom det hela men i slutänden så bestämde vi hur vi ville ha det. det är en svår balansgång för man vill inte göra någon allt för ledsen men samtidigt kan man inte göra nåt man inte vill för någon annans skull. Sedan beror det också på om föräldarna är med och sponsar bröllopet då är det kanske svårare att helt dissa dem.

• Jenca

Vi hade ganska bestämda åsikter om hur vi ville ha vissa saker och de respekterades, men det var mest småsaker.
    Vi planerade dessutom bröllop på hemort ifrån utlandet och fick väldigt mycket hjälp av de på hemmaplan utan att de 'la sig i' eller försökte ändra på saker och ting på något sätt.

Men det kan delvis berott på att min syster och föräldrar (mest mamma) rök ihop över hennes bröllop några månader innan vårt. Syrran ville att alla skulle vara gäster på deras bröllop och att folk inte skulle behöva göra en massa på dagen, plus att de ville att en hel del skulle vara en överraskning för alla, men det medförde å andra sidan att mamma kände sig väldigt utanför och att inget hon gjorde dög.

Så mitt råd är att man är öppna med alla från början om hur man har tänkt sig sitt bröllop och att det är ER dag så ni vill göra den på ert sätt.

• Dallandra

Vi planerade allt själva och våra föräldrar var inte alls involverade i planerandet. Vi berättade givetvis för dem om våra planer. De la sig heller inte i och kom med råd såvida vi inte bad om det. För oss var det viktigt att få det som vi ville ha det, det var ju trots allt den viktigaste dagen i våra liv hittills. Det var ingen annan heller som med ovälkommna "råd".

I efterhand känner vi att vi gjorde helt rätt och våra gäster tycker att det blev en väldigt lyckad bröllopsdag :)

Svar på tråden Vad är viktigast? Råd från gifta önskas