• Fru September-06

P-dator Ladycomp

Nu har jag också bestämt mig för en p-dator, har beställt en via internet av märket Ladycomp: www.ladycomp.com/f_introduction_ladycomp.htm

Valde mellan denna och en Persona som flera andra tipsat om här men då Ladycomp verkar ha högre säkerhet så testar jag den istället.

Ska bli jättespännande! Den är ju svindyr men å andra sidan så är det en engångskostnad så i längden blir det inte så dyrt.

Är det någon som har en Ladycomp så skriv gärna en rad, annars skriver jag igen när jag fått den och börjat använda den:)

• Svar på tråden P-dator Ladycomp
  • CPH

ja, jag ska säga till när jag börjar använda min!

• Pumpkin

Jag ska också börja använda p-dator så småningom, men just nu får det blir pessar/kondom.

Det som är tråkigt med p-dator är ju att stickorna kostar en del varje månad.

• Fru September-06

MsNordqvist,

Just därför jag valde en Ladycomp istället:) Bara en engångskostnad (visserligen stor sådan men den sparar man ju in på ett par år)...

• Pumpkin

Men hur funkar Ladycomp då?

• Fru September-06

Kolla på länken i mitt första inlägg, där står det mesta.

Men i stort så funkar det så att man tar tempen varje dag istället för att kissa på stickor som med Personan. Man får tydligen en temperaturhöjning i samband med ägglossning och på så sätt förutsägs säkra/osäkra dagar.

Säkerheten är över 99% så det känns lite tryggare tycker jag.

• Pumpkin

Oj, så hög säkerhet! Hur mycket kostar dom då?

• Fru September-06

495 euro... svindyrt men som sagt en engångskostnad. Hoppas bara den funkar nu också:)

• Fru September-06

Jo men med tanke på att teststickorna till personan går på 1800 kr/år (tror det var 150 kr/mån?) så sparar man ju in det på längre sikt - så ser jag iaf på det:D

Jag börjar låta som en ladycompförsäljare snart tror jag:) ska nog inte säga mer positivt innan jag testat.

• CPH

ojojoj! är nu i en mellanperiod.. spiralen åkte ju ur för en vecka sedan och jag har ätit anitbiotika till igår pga infektion.. men inatt så hade vi sex nästan i sömnen och tänkte givetvis inte på skydd, så det blev avbrutet samlag och nu är det bara att hålla tummarna för att nåt litet frö inte letade sig in

• Fru September-06

ajaj... håller tummarna att det gick bra ändå!

• CPH

blev dagen-efter-piller för säkerhets skull

• Fru September-06

Hejhopp! Nu har jag använt min nya Ladycomp-p-dator några dagar och den verkar väldigt bra. Man tar tempen varje morgon när man vaknar, tar en minut och sen är det klart, jättesmidigt!

Datorn är i "inlärningsperiod" ett tag men efterhand som den lär sig min cykel så kommer det bli fler och fler gröna (säkra) dagar.

Man är väl lite fånig men det känns riktigt "kul" att använda den. Även min sambo har läst in sig på hur den fungerar och är numera inte lika skeptisk längre:)

Fortfarande ingen annan som använder en Ladycomp? Hade varit kul att höra ifrån fler - om det nu finns några, jag är kanske helt ensam:)

• CPH

å jag har nog fått min Persona levererad i Stockholm nu men kommer inte dit förrän till Kristihimmelfärd..!

• Fru September-06

Ah va trist, man vill ju börja direkt när man vet att den kommit:)

• vide

TILL CPH

JAG ÄR RÄDD ATT DAGEN EFTER PILLRET FÖRSTÖRDE FÖR DIG. jAG KOMMER IHÅG ATT MAN INTE FICK ÄTA NÅGRA P- PILLER/HORMONPILLER INOM TRE MÅNADER INNAN MAN KUNDE BÖRJA MED PERSONAN. jAG HOPPAS FÖR DIN SKULL ATT JAG MINNS FEL, MEN LÄS BRUKSANVISNINGEN ORDENTLIGT!

• CPH

nej! åååååååå dammit, har inte varit i Stockholm än för att kunna hämta den.. men jaja.. vår relation är ändå så ny så det kanske kan vara bra att safe'a med kondom varje gång ett par månader till

Svar på tråden P-dator Ladycomp