Hemligt vigda - se hit!
Ni som gift er "hemligt" hur gjorde ni? Vilka klassiska saker hade ni ändå med? Jag tänker då på ring, kläder, bukett mm. Hur avslöjade ni sen att ni gift er?
Ni som gift er "hemligt" hur gjorde ni? Vilka klassiska saker hade ni ändå med? Jag tänker då på ring, kläder, bukett mm. Hur avslöjade ni sen att ni gift er?
puffar lite är med nyfiken
Nu har inte vi gist oss ännu, men all planering är klar (gifter oss hemligt den 30 september).
Vi kommer att gifta oss i ett kapell och har våra närmaste vänner som vittnen. Jag kommer att ha en bröllopsklänning, min blivande enn frockcoat och vår dotter kommer självklart att ha en näbbklänning. Min bukett kommer inte att vara någon riktig bukett utan jag kommer endast att ha en ensam vit ros (min favoritblomma). Efter vigseln så kommer vi att äta middag med våra vittnen som sedan tar med sig vår dotter och sover i vår lägenhet meddans vi spenderar natten i en bröllopssvit.
Våra anhöriga och vänner kommer att få ett kort hem med ett rim som talar om att vi gift oss och de kommer även att kunna gå in på en hemsida som vi gjort.
Lite pyssligt är det allt att hålla allt hemligt, men det kommer klart att vara värt det!
Vi gifte oss i hemlighet. (Borgerligt eftersom vi för ett par år sedan gick ur Svenska Kyrkan. )
Ingen bukett.
Maken hade kostym, jag hade sytt en ny klänning till mig i turkost siden.
Ringar bytte vi (hade inga alls innan. )
Vigselförrättaren ordnade två vittnen.
Sen åkte vi iväg på semester. När vi kom fram korkade vi upp en flaska fin champagne som vi festade loss på innan vi lullade iväg till en lite finare restaurang på kvällen.
Ett par dagar senare skickade vi ut kort till alla nära och kära.
Så så mycket av de "klassiska" bröllopsingredienserna prickade vi nog inte in bortsett från just ringarna. Dock kändes det helt rätt för oss och vi ångrar inte att vi gjorde som vi gjorde. Har inte heller hört något negativt från nån annan (inte för att vi hade brytt oss nämnvärt eftersom vi faktiskt gifte oss för _vår_ skull).
Tack för svaren!
Vi kommer att ha en borgelig vigsel här hemma kl 8 på morgonen men vittnen från stadshuset (inget annat än att få pappergörat gjort med andra ord) Sedan på em drar vi till Cypern med våra föräldrar som inget vet. Där kommer vi att ha en kyrklig vösignelse på stranden. Vi kommer alla (jag m2b och son på 2) ha vita linnekläder på oss. Var sin ring då vi inte ens är förlovade. Där på Cypern, den dagen vi gifter oss får ju våra förädrar veta eftersom de ska vara med.
Annons i tidningen dagen efter och bröllopsfest för vännerna när vi firar ett år
Vi gifter oss 10 juni! Våra föräldrar och syskon och våra barn är med, men hemliga är vi för alla andra.
Min m2b ska ha en kostym, skjorta och slips. Jag ska ha en bomullskjol från VeroModa, men den är lite finare med paljettbroderier och sidenband på, linne med paljetter på och bolero, kilklackssandaler. Barnen ska ha beige linneshorts och vita linneskjortor med beige ränder på (från Ellos).
En bukett har jag tänkt ha, men faktiskt inte tagit tag i att fixa den än *panik*. Men jag har tänkt mig en vanlig bukett, ingen bröllopsbukett, bara den går bra att hålla i handen hyfsat lätt.
Vi ska köpa nya förlovningsringar pga att vigselringen jag ville ha inte passade till våra befintliga ringar. Inga flaschiga ringar, förlovningsringarna blir släta och vigselringen slät med en liten nedsänkt diamant i.
Efter vigseln ska vi hem till oss och skåla i champagne och sen ta bröllopsfoton, men det gör min m2b´s bror som har en riktigt bra kamera.
Sen bär det av till en fin restaurang där hela sällskapet (vi är 10 st med barn)ska äta två rätters middag.
Kvällen avslutas för mig och m2b med bröllopsnatt i en minisvit på ett hotell, med badkar, champagne och frukost på rummet dagen efter.
Vi tänker nog sätta ut en liten notis i lokaltidningen efteråt, utan bild, mest för att min m2b tar mitt efternamn, kan vara bra att upplysa om. Ev sätter vi ut en bild i vår stads lokala annonsblad.