• mjukglassen

Clarityn elr Zyrlex mot pollenallergi? Vill inte bli trött!!!

Tips varmt välkomna....

Kram desperat pollen-allergiker

• Svar på tråden Clarityn elr Zyrlex mot pollenallergi? Vill inte bli trött!!!
  • Pepparmyntan

Gå till läkare och få tabletter utskrivna. Detta gäller även om det är receptfria medel för de blir billigare att köpa på recept om du vet med dig att du kommer behöva medicinera varje dag under en längre period. Då kan du också passa på att få råd om vilken sort som skulle vara bäst för dig.

• evkasu

Zyrlex testade jag för några år sedan, blev helt konstig av dem, supertrött, tappade minnet o annat läskigt. Det enda jag kan använda nu är clarityn-s, den har snabb effekt och ska inte vara så uttröttande som annan medicin. Fast visst blir man trött av allergin i sig ändå... I kombination med nässpray har jag klarat mig helt ok de senaste åren.

• mjukglassen

clarityn-s ska va mindre tröttande än vanlig clarityn??

• evkasu

Jag vet inte om det är någon större skillnad på vanliga clarityn och clarityn-s förutom att clarityn-s är frystorkade och ger snabbare effekt men det är stor skillnad mot zyrlex och annan medicin jag testat åtminstone (tycker jag men det kanske är individuellt? ) .
    Trött blir jag fortfarande men inte alls lika trött som jag var innan jag började med dessa, det var ett h-e då.

• mjukglassen

oki, köpte clarityn idag...hoppas på att de hjälper. känner du av pollen redan? jag vet inte om det är det jag känner nu elr om jag bara är förkyld........:/

• Bobou

Det finns många preparat med exakt samma verksamma substans som clarityn (loratadin) och zyrlex. Köp inte de märkena, ni får betala 3 ggr mer bara för namnet!

• Saralisa

Pröva aloe verajuice istället!!! Hjälper lika bra som tabletterna fast utan dåliga biverkningar!

• pickolina

Jorå, jag har pratat med flera som frågar sig samma sak, dvs -är det allergin eller förkylning?.. Jag är en av dem...

Fixa recept istället, det blir ju onödigt dyrt att köpa utan recept.

Jag brukar anv clarityn eller Loratadin, vilket är samma sak typ...men på recept, för att spara pengar.

Visst blir man lite trött men det blir man ju även om man inte äter medicin, allergin har ju den effekten i sig själv men inte så som man blir med "starkare" allergimediciner...

Ett tips är att ta en spruta istället och slippa alla piller helt.

• jocelyn

Passar på med ett "alternativtips" ; Nasaleze som finns på hälsokost. Ska själv prova nu i vår. Det innehåller ej antihistaminer (som är det som tröttar i allergimedicin) utan blockerar själva allergenerna.

• Annin

Jag blir oxå trött av allergimediciner. Min läkare tipsade mig att ta dem innan jag går och lägger mig istället för på morgonen.
    Ska ju ändå sova och då gör det ju inget att bli trött.

• mjukglassen

pickolina,
    jag har tagit kortisonspruta redan, för 2 v sedan, men det är inte alltid de hjälper helt. :(

• pickolina

mjukglassen

Sant men det gör ju inte vanlig allergimedicin (piller) heller... Inte för mig i alla fall. Tyvärr.. Så om man tar en spruta eller knaprar piller så ger det väl ungefär samma resultat men att man slipper pillerna + tröttheten de ger, vad jag förstått i alla fall.

Att ta dem på kvällen är ett väldigt bra tips!

• Saralisa

Varför vill ingen pröva aloe vera-juice? Jag har lider av hösnuva och har ätit både tabletter och använt nässpray. Sen jag började med aloe vera-juicen under min säsong har jag bara vid några få tillfällen tagit spray som hjälp. Inga biverkningar, bara piggare i så fall!

Pröva, jag var själv aningen skeptisk till att börja med men det är så mycket bättre med juicen!

• mjukglassen

aloevera? vad har det med saken att göra? ;P

• pickolina

Saralisa

Var köper du denna då?

• nano

Jag har inte provat någon av dem, men jag har provat Acura som innehåller samma aktiva substans(Cetirizin) som Zyrlex, och jag var totalt däckad. Jag kunde lika gärna ha tagit sömntabletter, för jag var helt borta bara några timmar efter det att jag tagit dem. Som tur är klarar jag mig ganska bra på bara nässpray.

• Saralisa

Jag köper min aloe vera-juice hos en återförsäljare av volares men det finns mängder av olika märken. Skall finnas hos hälsokostaffärerna också. Kostar en del men det är ungefär lika mycket som vad allergimedicinen kostar så det går på ett ut! Känns mycket bättre! Bra för kroppen på andra sätt är en extra bonus!

Svar på tråden Clarityn elr Zyrlex mot pollenallergi? Vill inte bli trött!!!