• Pumpkin

    Vart köper jag snygga BH:ar?

    Visste ni att över 90% av alla kvinnor köper fel storlek på BH:n?!

    Jag hör till en av dessa kvinnor, jag har nämligen alltid köpt 75-80D och tyckt att det varit bra. Har aldrig haft en BH som suttit särskilt bekvämt, men har väl tänkt att det är så det ska kännas. Men sen såg min mamma Oprah Winfrey när de tog upp just det här ämnet och kom snabbt fram till att jag har helt fel storlek, så vi gick ut och provade helt enkelt. Resultatet? 65F!!! Hallå, finns den storleken överhuvudtaget?! Expediten tittade konstigt på mig och tyckte att har man så stora bröst så kan man inte ha så liten omkrets, om man nu inte opererat brösten (vilket jag inte har). Hon hade EN BH i storleken 65F, men den var ju bara hemsk.

    Så nu sitter jag här, med en 70F som jag kommer att få sy in så småningom, och undrar om nån mer har samma problem att hitta BH:ar som jag har? Eller om nån kanske har tips på butiker eller e-butiker som säljer stora BH:ar för smala kvinnor?

    Tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden Vart köper jag snygga BH:ar?
  • Swing

    Ettolrach: Jag handlar också bh på Debenham's och har märkt att kupstorlekarna är lite små! Jag köper ofta 34 DD där. När det gäller t.ex. Triumph's bh:ar och de flesta på Lindex passar 75D utmärkt utan att kupan är överfull.

  • famousfairy

    Tänk att "lilla" jag kan ge tips om bh!!
    HA!!
    em.. hur tight ska eb sport bh sitta?
    stay in place med drag kjedja Small A/B är för liten, C/DD är lite stor.
    grejen är att huden är så öm just nu bara 2v efter op och bh'n trycka på ärren..
    .. inte kul

  • pickolina

    Jag gillar inte alls Debenhams. De fina har de inte i tillräckligt stora storlekar och dem de har i riktigt stora storlekar är bara fula... :(

    Jag handlar på Åhlens City + Details..

  • pickolina

    Gustav Melbin sålde på mig fel storlek och de var sååå påträngande och det nästan kändes som jag tvingades att köpa bh´n, trots att den inte ens passade. :(

  • pickolina

    Ja att majoriteten av alla kvinnor använder heeelt fel storlek är något det pratats om i många år...

  • Delicatoboll

    jag har nog rätt storlek, känns inte fel på ngt sätt.

  • Delicatoboll

    Vet att det har tipsats om stora behåar i andra trådar, hoppas du hittar bra behåar. Det är ju viktigt att de sitter bra

  • Princessa

    Om man beställer från bravissimo, vilken storlek ska jag ta om jag har 70dd.. vilken är motsvarigheten till 70e? Kan man skicka tibax om de inte passar eller blir det dyrt att göra så?

  • Pumpkin

    Rugbytjej

    Jag köpte min på Kungs-BH:n i Uppsala. Supertrevlig kvinna som gjorde sitt yttersta för att jag skulle hitta nån jag trivdes i!

  • Pumpkin

    Ettolrach

    Precis så upplever jag det! Har man större än D-kupa, ja då MÅSTE det ju vara så att man ska ha STOR omkrets *suck*

Svar på tråden Vart köper jag snygga BH:ar?