• aktuelle

hempartyförsäljning, någon som testat?

Hejsan, någon som testat att jobba som säljare i form av hempartyn för något företag och har några saker att säga om det? Jag är helt arbetslös och funderar på att testa då jag inte har något att göra. Vad ställs för krav och tjänar man något på det eller är det mest bara jobb för ingenting?

• Svar på tråden hempartyförsäljning, någon som testat?
  • aktuelle

Dalabrud-07 : jag bor i Luleå. Det där med skatten, sköter tex tupperware det åt dig?

• Dalabrud-07

aktuelle - ja, det gör dom. Jag behöver inte betala in någon skatt själv. Dom sköter allt sånt, vilket jag tycker ät jätteskönt. Man behöver inte ha F-skattsedel heller, dvs egen företagare, vilket många andra hemförsäljningsföretag kräver.

• SG1

Natures Own är väl ingen försäljning, eller har jag missat något?

• f.d. Svart brud

Jag har sålt för ett homepartyföretag under två års tid. Jag vet inte hur det brukar funka, men jag var tvungen att köpa in ett visst bassortiment (visserligen kraftigt rabatterat, men det kostade mig nästan 3000 kr i alla fall). Sedan kunde jag köpa in ytterligare produkter för 40% av utkostnaden.

Jag tycker inte att jag tjänade särskilt mycket på försäljningen, partyna koncentrerades mest till helger och tjejmiddagar (ni kan ju gissa vilken typ av produkter jag sålde) och sedan valde de alltid leverans antingen när barnbidraget eller lönen kommit. Och sedan tog det ytterligare en månad innan jag fick min lön för det partyt. Ett party kunde inbringa mellan ungefär 300 - 1000 kr och då låg det några timmars arbete bakom (färd till/från partyt inom stadsgränsen, ca 2 timmar på partyt och beställning ca 1 timme).

• aktuelle

SG1 : jo, det finns folk som säljer natures own, eller så kanske det fanns...

• Dalabrud-07

SG1 - jo, det är försäljning.

f.d.svart brud - jag tycker inte om när man måste betala för att få en startkollektion, därför gav jag henne rådet att kolla upp det.
    Nu vet jag ju bara hur Tupperware fungerar, och vi betalar inga egna pengar för startkollektionen. Sen får vi betalt vid varje leverans man gör, så vi behöver inte vänta till ett speciellt datum, utan pengarna ramlar in lite då och då

• konsult

Jag är fristående hudvårdskonsult för Mary Kay det finns inget som varit mer utvecklande än det arbetet, det är bara så roligt!!!Att få jobba med toppen produkter och det man tycker är roligt och tjäna pengar vad mer kan man begära av ett jobb.

• SG1

Vi sålde då inget så länge vi var med i Natures Own..

• Marie (Inte min tur än)

Hej

Jag har sålt för Tupperware i Kristianstad men slutade för många år sedan eftersom vi blev för många som sålda, man fick aldrig ihop en riktig kundkrets. Mina erfarenheter från detta företaget är tyvärr inte dem bästa.

Säljer för Oriflame idag o har gjort så i 10 år nu. Jag trivs kanon. Jag tjänar inte så jättebra på det med så har jag ingen stor kundkrets heller, jag har själv valt att va en liten försäljare som gör detta på min fritid. Vilket min gruppchef valt att acceptera.

• aktuelle

Marie (Inte min tur än) : var lite intresserad av oriflame, hur gör man med skatt när man säljer deras produkter?

Svar på tråden hempartyförsäljning, någon som testat?