Hej,
- jag ringde frisörgymnasiet i närheten här och frågade om en av deras 3:e klassare ville göra mitt hår och hade jag inte gift mig dagen efter deras student så hade flera varit intresserade, sa de. Nu var det ingen som hade nappat just p g a att alla skulle ut och fira kvällen innan, enligt deras lärare.
- Köp brudklänning på bridaloutlet.se eller begagnat.
- Köp en bukett som är så lite arbetad som möjligt. Ju mer arbete, ju dyrare.
- Ha allt i baren för en tia. Att bjuda på allt är flott, men dels går det åt mer eftersom folk lämnar halvfulla glas överallt och dels finns det folk som inte klarar av gratis bar. Har ni allt för en tia får ni igen vad ni köpte spriten för i alla fall.
- Hitta en bra cateringfirma, sök länge och noga. Vi ska ha 6-rätters middag på vårt bröllop och har fått offerter på 185 kr per person till 700 kr per person. Timpengen för servis skiljer sig åt likaså: 225 kr eller 260 kr. Det blir stor skillnad i slutet med moms och allt.
- Köp hårprydnader på e-bay. Jag köpte hårnålar med stenar på, 6 st för 100 kr inklusive frakt att jämföras med 35-55 kr styck i bröllopsbutiker i Stockholm. De kom ända från Hongkong.
- Köp accesoirer second hand.
- Låna.
- Har någon ni känner en cool bil ni kan åka i från kyrkan?
- Min svärfar ska göra en massa goda grekiska röror till vårt bröllop som ska stå på borden vid brödet. Känner du någon som är road av matlagning och som kan bidra med något?
- Vi har anlitat en veckotidningsfotograf till kyrkan. Hon ska fota oss i kyrkan och sen på kyrkbacken. Vi kommer få alla bilder på cd och så får vi framkalla själva. Detta att jämföras med fotografer som tar 300 kr per bildframkallning av de negativer ni väljer ut. Har inte fått något pris av henne än men gjorde likadant med min brors bröllop för ett par år sedan och den fotografen var den billigaste jag hört. Min bror och hans fru blev urnöjda.
Ja, det var lite från mig. Men kompromissa inte för mycket, det ska vara en rolig tillställning och du ska känna dig vackrast av alla!