• Linda S

vvad äter ni när suger sätter igång?

Vad knaprar ni på då suger sätter igång? Har hållt mig till frukt och morotsstavar. men det blir ju enformigt i längden.
    Jag äter frukost, sällan mellanmål på fömiddagen men annars en frukt, lunch bestående mesta av sallas en tonfiks, fetaost eller kyckling, och sen kommer suget vid 16-17 tiden. Äter kvällsmat vid 18-19 tiden och sen frukt igen vid 21.
    Väger för tillfället 53 kg är 156 lång (eller kort :D) Har mkt bukfett men väger relativt lite.
    Tips någon?

• Svar på tråden vvad äter ni när suger sätter igång?
  • GrisRosa

Jag e en riktig periodare, men mina favvosar är vindruvor, melon, russin. Kankse inte det bästa men bättre än godis

• LVN

Linda S,
    jag måste ju faktiskt medge att det funkar inte för mig heller. Jag har väldigt låg självdisciplin. Jag skulle helt klart behöva gå ner fem kilo, varje vecka har jag samma samtal med mig själv och lovar mig själv att nästa vecka då ska jag börja träna och gå ner i vikt, men det händer aldrig. Jag trodde för ca 6 månader sedan att det stundande bröllopet i augusti skulle vara sparken i baken som jag behövde, men så var det tydligen inte

• nano

När suget sätter igång äter jag choklad. Gott är det

Men vill man tvunget vara nyttig så..valnötter och frukt.

• Linda S

LVN -
    ja som sagt, då "lider" vi av samma problem. Ingen vidare självdiciplin och samma antal kg att gå ner. Knappast så godis eller choklad hjälper här. Var dessutom på MC Donalds idag! fyyy mig!

• M.G

Ät mandlar/nötter/ägg/keso till frukost, mandlar och eller keso till mellanmålen, då håller du dig mätt längre.
    Se´n kan du äta mandlar/nötter om du blir sugen. Mandlar innehåller en massa nyttigheter. Har just lärt mig att de innehåller kalcium.

• Meddelande borttaget
  • äntligen på väg

En bit mörk choklad. Det står en upp i halsen efter bara en liten bit och sötsuget är borta.

• pickolina

Jag tar en kopp te med lite mjölk i...

• minchen

Måste bara fråga: suget efter vad??
    Sött eller mat??
    För sötsug tycker jag oxå att riktigt mörk choklad, helst lite bitter funkar bäst (inget godis på över två veckor för första gången på jättelänge )
    Matsug: Låångsam nyttig mat, typ kikärtor som mättar och håller länge, tillsammans med kanske fetaost o ruccola...
    Om man ser godis som en lyx, lägg istället ner mycket mer pengar på kravodlat och riktigt fina råvaror istället, då känns de där gamla ferraribilarna som det värsta man kan tänka sig

• minchen

tror f.ö. att man kanske inte alls nödvändigtsvis ska dämpa suget med frukt. För mig blir det bara värre sötsug då. Allt eller inget sött, liksom..

• Gnappgnapp

torkad papaya funkar bäst!
    (för mig och min syster!)
    efter 3 bitar är det bara jolmigt i hela munnen!

• Gnappgnapp

Ett nytt tankesätt är också att rekommendera:
    varje gång du ser en twist eller ahlgrens bilar eller något annat gott, tänk eller säg till dig själv:

-Detta är gift för min kropp!

efter ett tag är det förhoppningsvis så inmatat i dig att du inte frestas!

Testa i alla fall... =)

Svar på tråden vvad äter ni när suger sätter igång?