Vi ska ha ett budgetbröllop, eller egentligen ett ingen-budget-bröllop...vi får skynda oss att handla innan pengarna tar slut helt enkelt!
Vi kommer att bjuda ca 40 gäster + deras och våra barn på hemlagad buffé och vin (nej! inte till barnen!)från Tyskland i en bygdegård. Vi gör alla trycksaker själva och tänker ut hur vi ska göra det som känns viktigt så som vi vill ha det ...och hur vi ska kunna låta bli att bry oss om det som ingen av oss tycker är viktigt men som vi tror att vi kanske borde tycka var viktigt...det är ju vårat bröllop och det ska väl märkas, eller hur! Vi ska inte ha någon transport mellan kyrka och festlokal utan en dragspelare som går före och leder oss och gästerna till festen. Vi ska tillbringa bröllopsnatten hemma, själva, utan barnen, det lyxigaste man kan tänka sig för oss som knappt haft en barnfri natt senaste decenniet...Min bästa vän gör min underbara håruppsättning, en annan vän gör en bukett...musiken står släkten för...Jag måste erkänna att jag tror inte att det skulle kunna bli bättre med mera pengar! Vi kommer nog att få allt vi önskar oss och mer därtill känns det som! Vänner som tar en semesterdag för att hjälpa till...sådant kan man inte få till något pris!