• mariko

Om man är jätte nervös?

Jag har ett stort problem! När jag blir nervös så måste jag sitta på toan och detta kan upprepas flera gånger efter varanndra, blir väldigt jobbigt om det ska hända under själva vigsel cermonin! tacksam för alla tips och råd!

• Svar på tråden Om man är jätte nervös?
  • Skärgårdsbrud 6 maj

Hej! Det var ett par dagar sedan och du har inte fått svar än så du kan väl prova med mitt tips då Gå till en hälsoaffär och köp Silicol Gel. Det är kiselgel som man blandar i lite vatten. Det är SÅÅÅ bra mot oroliga magar av alla dess slag. Jag har också problem med magen när jag blir jättenervös. Silicol kan man använda i förebyggande syfte och när man väl fått problem. Jag kan få problem om jag är ute och äter och då brukar jag dricka det en stund innan en festmåltid och sedan en gång efter så håller den magen i schack. Ja det står mer på flaskan vad den kan användas till men jag tror den kan hjälpa dig!

• 12aug-

jag har samma problem och behöver oxå hjälp med d..

• Skärgårdsbrud 6 maj

Prova du också med kiselgel! Den har räddat mig i många situationer! Jag ska själv ta på min bröllopsdag

• SYL

Mariko om du behover hjap snabbt sa ar det immodium (el dyl med loperamid 2mg) som galler! Det tar man mot sa kallad turistdiarre men funkar minst lika bra till nervositetsmagar! Peta i dig tva stycken pa morgonen och du behover inte ga pa toa pa hela dagen (och OM de inte hjalper sa tar du en eller tva till).

Finns pa apoteket!

• MrsB2B

Hej, om din nervositet får dig att må riktigt dåligt kanske du kan prata med en läkare om Betablockerare (Propanolol tex), det funkade för mig när jag gick igenom en period av kraftig scenskräck, jag blev kolugn men ändå en gnutta nervositetsskärpt. Det vill säga, om du tog dem skulle du förmodligen inte få magbesvär men också vara mer lugn än du förväntat. Jag är ingen läkare och kan bara uttala mig efter efter egen erfarenhet. Det hör ju till att ha lite fjärilar i magen men det är ju trist om du blir så nervös att du nästan blir sjuk. Nä, jag tror nog Immoduim låter bättre, ville mest föreslå ett alternativ.
    Mvh
    Maria

• abnocto

Fast ta bara en immodium första gången för annars är det risk att du inte behöver gå på toa på en vecka. Och så blir du orolig av den anledningen istället.....
    Tar själv en halv tablett om jag ska göra något som jag blir nervös för och det hjälper hela dagen och jag är normal i magen dagen efter - toppen

Svar på tråden Om man är jätte nervös?