• Bride Aug-08

Budgettips!

Pengarna har snabbare fötter än jag hinner se känns det som.
    Vi vill definitivt inte ha något pampigt stort bröllop. Tvärtemot, litet, enkelt, sommrigt känns mer rätt. Men börjar man i en ända och kolla på saker så rullar det på fortare än man hinner med. Vad har ni för knep för att hålla nere priserna? Alla tips är jag glad för.

• Svar på tråden Budgettips!
  • lillithsmamma

hej tjejer ni som fått mailet av Lucyinthesky kan någon av er vidarebefodra den till lilla mig med wendel80@hotmail.com

• Deej

Eftersom du är ute i så god tid hinner du med att kika på rean av klänningar och tillbehör en sväng. Det kommer ju alltid nya modeller så om du vill ha en helt "vanlig" klänning finns stor chans att du hittar den på rean. Annars så kan du göra som mig. Jag har köpt min outfit på Sisters vilket passar underbart till vårt superenkla bröllop. Ska bara masa iväg mig till gymmet o forma kroppen lite före :)

• elni

Deej; får man fråga hur din outfit ser ut? vi ska också ha ett litet och enkelt bröllop och helvit långklänning e inte riktigt min grej. Min förhoppning e att hitta något snyggt i en "vanlig" butik.

• Deej

Självklart!

Det är en topp som är förstärkt över brösten och där finns lite paljetter och sömmar i beige broderat. Under brösten är det slätt vitt tyg. Om vi säger så här, över brösten fast på ryggen (hänger du med?) så är det ett lika stort tygstycke som fram som är rynkigt med gummiband som håller toppen uppe. Krånligt att förklara.

Kjolen är vit, slät till en bit över knäna. Där börjar en "volang" till en bit under knäna.

Jag tycker det är superfint och jag är jättenöjd. Det var ett av kriterierna för mig att man skulle kunna använda kläderna igen och inte bara köpa för att hänga i garderoben och tas fram för att titta på...

Däremot tillkommer en sjal och skor till det annars är priset 1100kr :) och settet fanns i ljust rosa oxå om du inte vill ha det vita.

• elni

Tack! det vita settet lät toppen ska gifta mig i slutet på september så jag har lite tid på mig just med kläderna, tror inte alla sommarkläder kommit än. kollade lite nu i dagarna men det kändes fortfarande som det var mkt "tidig vår" - kläder i butikerna.

• Deej

Va kul att du tycker det! :)

Lycka till med jakten!

Svar på tråden Budgettips!