• SusanneH

Hjälp! Är 400 kr/kuvert dyrt?

Hej!
    Fick en uppgift från ett ställe att de tar 400 kronor per kuvert och då ingår lokal, personal, trerätters, städning m.m. Dock inte delar som fördrink, kaffe, vin, bubbel eller tårta. Är detta dyrt???

Hur tycker ni att jag ska göra med tanke på att om vi hyr detta ställe kan vi inte ordna dricka själva utan då kommer en flaska vin kosta 235 kronor??? Är det billigare att använda catering när man är cirka 80 personer???

/Susanne

• Svar på tråden Hjälp! Är 400 kr/kuvert dyrt?
  • junibrud2006

Tårtan köper vi då utifrån och förrätt skippar vi för egengjorda (svärfar är kock...) snittar med champagne..

• marinblå

Jag har själv räknat på vad det skulle kosta oss att fixa allt själv, catering, lokal, personal, linne, städning, mm. och kommit fram till att: Inte en chans att jag grejar med det själv, prisskillnaden var marginell och om man tänker på hur mycket tid man lägger på att samordna allt, usch. Jag tycker annars att det är roligt men kanske inte till just den dagen. Vi kommer att betala max 600:- kuvert för ALLT, från välkomstdryck till nattamat. personal, städning , dukar mm.

Kanske är det lite dyrt med 400:- men det kan ju vara ett väldigt fint ställe och då är det ju inte så dyrt.

• emma26

Vi betalar 650:- per kuvert, då ingår personal, städning, dryck , dekoration...

• Desperate2bewife

Vi ska vara på ett mysigt ställe där de sköter allt. Kuvertavgiften är 495:-, då ingår 3 rätter, personal och allt det där. Men ingen dryck, tårta eller så. Kaffet kostar 20 spänn/person, tårtan 95/person, och vad gäller drickat ska vi sätta ihop ett paketpris , kan fås mellan 250-700:- beroende på vilka viner man väljer.

• MrsQ

Vi fick ett otroligt bra erbjudande: Jätte-buffé, dryck, kaffe, "servitörer" o städning, utsmyckning av lokal etc för bara 140kr per kuvert. Restaurangschefen var väldigt öppen för förslag och frågade hur mycket pengar vi hade tänkt att lägga. Sedan skräddarsydde han en buffé och ett serveringsförslag för de pengarna och vi blev jättenöjda!

lycka till!-

• Lucia05

Antagligen blir det billigare med catering, beroende på hur mycket personal du väljer att använda, samt vad dessa ska ha betalt.

• amr

Mr Q:
    Var är detta? Låter otroligt billigt!

• pov

För 660:-/pers får vi:

Välkomstdrink
    Förrätt + 1 glas vin
    Varmrätt + 2 glas vin
    Dessert + 1 glas vin
    kaffe + avec
    tårta
    lokalhyra
    personal
    städning
    porslin
    enkla bordsdekorationer
    dukning

• kramizz

MrsQ:
    Var var det någonstans? Det låter ju skitbra, om man kan säga sin budget och så sätter dom ihop något.

• H & A

Jag tycker det låter jättebilligt!! Det är ju bara att tänka vad man betalar för en trerätters på restaurang... jättebra pris tycker jag!

Tror nog att kostnaderna kan skena iväg rätt rejält även om man väljer catering, och tänk då på allt jobb man själv får lägga ner...

• pov

Glömde att det ingår öl/vin buffé samt gottebord med frukt o choklad!!

• norpan79

SusanneH; vart har ni tänkt att vara någonstans?

• SusanneH

Jag har varit i kontakt med Smygehus i Smygehamn.

• Majsans

vi betalar 450kr/person och då ingår 3-rätters, tårta, personal, städning, lokal, brudskål, ja allt utom alkohol, det tycker vi låter lagomt, eller?

• Bondromantiskt Juli 06

Vi betalar var catering 220 kr / kuvert och da ingar 3-rätters middag, lättöl o ramlösa, serveringspersonal och kaffe. Om vi räknar ihop alla kostnader som rör middagen (lokalhyra, städning, vin vi köpt själva, extrapersonal, tarta, etc) kommer vi upp i ca. 400,- per person.

• Setemberbrud06

vi betalar 695:- per/pers så jag tycker ditt låter kanonbra!! I vårt pris ingår
    välkomstdrink
    2 glas rött
    1 glas vitt
    kaffe+avec

tårtan står vi själva för...vi kommer att ha fri bar hela kvällen för alla gäster så dom kommer att ta betalt per flaska och inte glas tyckte det var rätt så juste.

• Becazinha

Oj, det hamnade helt galet(råkade göra en ny tråd huahua)... hehe.
    SusanneH: Var är det de tar 400/pers?? Låter väldigt billigt!

• Tollan

Vi har oxå 400kr per kuvert...Då ingår fördrink m tilltugg,
    Stor buffe
    vin el öl
    kaffe
    avec
    tårta
    Baren finns för alla som vill handla.
    nattmat för den som vill ha (bet.själv)

Då blir vi serverade & dom dukar & pyntar med typ björkar mm..Så då slipper man tänka på alla förberedelser & städning & personalen. Allt sköter dom om..Sen så ingick boende för oss med frukostbuffe,skumpa med choklad &jordgubbar...Vi ska vara på en gammal Loge från 1700 talet

Svar på tråden Hjälp! Är 400 kr/kuvert dyrt?