mensen efter piller
Hur lång tid tar det innan mensen blir regelbunden igen efter att man slutat med p-piller? kanske något som e ganska olika från person till person men vad har ni för erfarenhet av detta?
Hur lång tid tar det innan mensen blir regelbunden igen efter att man slutat med p-piller? kanske något som e ganska olika från person till person men vad har ni för erfarenhet av detta?
Min kom som en klocka och har gjort det sen jag slutade:)
Min kom en vecka försent, men för en av mina bästa vänner tog det över ett år... Så, ja, det är nog väldigt individuellt.
ok. var lite nyfiken bara slutar med pillerna efter sommaren och till hösten hade vi planerat att gifta oss...vill inte ha mens på bröllopet ju men skulle det bli så så e det inte mkt att göra åt. that´s life!
Jag har väntat i 9 långa månader på att ens få min första mens efter att jag slutade med p-piller. Idag kom den äntligen! Så nu hoppas jag att den håller sig inom önskade tidsramar och inte kommer och går oregelbundet eller typ kommer på bröllopsresan som jag åker iväg på nästa månad. Inte kul med mens då!
det e kanske olika också beroende på hur länge man använt p-piller?
jag har använt piller i 1 1/2 år nu, en del av er har använt piller i 10 år.
Ja, jag började med piller när jag var 16 år och slutade när jag nästan var 22 år. Så det är ju några år. Det har varit jobbigt att vänta på den i 9 månader. Även om jag avskyr mensen när den är här så har jag ju längtat efter den när den inte varit här. Det känns onaturligt att inte ha den. Jag blev nästan lite orolig att något var vajsing med mig eftersom den inte kom igång för jag har problem med sköldkörteln och kommer förmodligen äta medicin livet ut för det. Och den påverkar. Men för att komma åter till ämnet p-piller och antal år så är det så länge sedan nu som jag hade "vanlig" mens så jag minns inte ens hur regelbunden den var eller något sådant.