• Mioo

Lån för bröllop?

Vi känner oss som det enda paret som måste ta lite lån för att kunna gifta oss. Vi har en dotter och hund,bil. Det blir inte så att vi kan spara så mkt i månaden tyvärr. Vi tar inget jätte stort lån. Skulle tippa på ca 30 tkr. Får hoppas att det är värt varenda krona?

• Svar på tråden Lån för bröllop?
  • Pippi Pelikan

Ettolrach: Jag och min smambo är precis likadana. Andra lånar till bilar, och lånar på sina bostadsrätter till ändamål som knappast känns värdestabila. Men det är naturligtvis upp till var och en hur man vill göra.

Min pappa brukade säga: "Konst är det enda som finns kvar och är värt något när äktenskapen och bilarna har gått sönder".

• Tess**

Kommer också ta lån .... om inget mer bidrag inkommer har hus, två bilar, två barn men inga lån så vi tyckte va f-n kör på det. Vill också gifta oss NU och tycker inte vi har lust att spara och sjkuta upp det, kan ju se på det som ett sparande i efterhand.
    Blir väl ca 30-40 tkr att låna.
    Tycker absolut att det är upp till var och en om man vill låna eller ej!

• Desperate2bewife

tågjäntan:
    Jo, har funderat lite på det, men vi ska ju inte ha dans o så, så det kanske inte dricks lika mycket då. Så det känner vi att vi vill bjuda på. Men restaurangen är rätt dyr med drycker som vin o sånt redan, så där springer pengarna iväg redan vid maten.

• sweetangel79

Vi har funderat på att ta lån för annars blir det nog aldrig av...

• Blivande brud 07

Jag tycker att var och en gör som dom vill. Men jag personligen skulle aldrig låna till ett bröllop.
    När vi gifter oss har vi sparat i ungefär 2 år och det känns bra att använda pengar som är "våra" egna än för lånade.
    Men alla gör som dom vill!

• Blomman29

Vi skall nog låna till vårat bröllop. Bori ett hus värderat till 2,4 Mkr men vi har bara lån på 1,4 Mkr.

• virvla

Vi har också fått låna pengar till vårt bröllop. 20tusen lånade vi. Vi lär använda upp vartenda öre.......

• aircondition

Vi "bakar in" bröllop och badrum i samma lån. Det går kanon...

• mammaK

Om vi inte kan spara ihop det vi vill på ett år kommer vi oxå att ta ett lån. Varför inte?

• June20

Jag säger som en annan här jag skulle inte ta lån om det intevar för hus men ändå ska vi ta lån för kanske 10000kr(max 15 om vi verkligen inte hinner spara siat biten el att det händer något oväntat). Annars tycker jag att 30 000 va inte så himmla mycket igentligen...ialf inte gämfört o ta ut lån för HELA bröllopet typ som vårat kommer hamna på 55-60 000kr. då börjar det luta åt fel håll tycker jag, då börjar fantasin och dömmar ta över det hela av ens framtida ekonomi.
    OM man nu inte har en sådan ekonomi som ger en chansen att betala tillbaka alltihop på nåt år bara. Annars kan man lätt bli deppig liksom -allt det för en dag o en ev semester.

• Tesso

Vi hade nästan alla pengar till bröllopet, men det känns som om allt gick sönder samtidigt som jag blev arbetslös, så nu räcker inte pengarna och vi tar ett lån på ca 15000.
    Känns bättre att betala som gifta än att bara drömma som sambor, tycker jag!

Svar på tråden Lån för bröllop?