• CarroK

Varför?

Har en kort fråga.
    Jag slutade med p-piller i januari efter flera års användande. Min mens har sen dess varit VÄLDIGT riklig och varat fler dagar än tidigare. Men min värk i samband med mensen är totalt borta... Är detta normalt?? Får springa och byta tampong flera gånger per dag. Lite jobbigt...
    Kommer det vara såhär tills/om jag börjar med piller igen?

• Svar på tråden Varför?
  • Ellte

Vet inte om det är normalt men det var likadant för mig :) Iofs, byta tampong flera gånger om dagen brukar väl alla göra :?

Jag kan även glädja ;) dig med att jag efter att ha slutat med piller fått mer och mer mensvärk för varje månad... :D

MEN, jag mår bättre, har bättre sexlust, känner mig mer "verklig" än under alla år jag käkade piller :)

• CarroK

Självklart bytar man tampong flera gånger per dag men jag menade att jag gör det oftare än förut. Inte så smidigt alltid då jag jobbar på förskola och det inte alltid passar...!
    Jag känner att jag vill ha sex oftare än förut vilket är en konstig känsla men sambon är glad för stackarn trodde inte jag tände på honom när jag aldrig ville ha sex.
    Men finns det verkligen inget man kan göra åt blodeländet? Sover sämre och vaknar tidigare när det är dags att byta skydd. Jobbigt!

Svar på tråden Varför?