• Zvammel

Vet du något om fettsugning?

Mina lovehandles måste bort, och nej.. träna och banta är inte ett alternativ i det här fallet.

Nu undrar jag, har du ngn erfarenhet? Vad tycker du om resultatet? Känner du till ngn bra klinik, ungefärligt pris osv?

• Svar på tråden Vet du något om fettsugning?
  • pickolina

Prisuppgifter finns på de flesta klinikers hemsidor. Troligtvis kommer kirurgen rekommendera dig att fettsuga även nederdelen av ryggen, då lovehandels oftast går längs sidan och även bak på ryggen vilket gör att det blir dyrare men bättre slutresultat.

Jag har fettsugit vid olika tillfällen och på olika kliniker. Första gången såg man knappt någon skillnad. Jag borde begärt att få operationen omgjord men orkade inte gå igenom en till operation just då. Nu senast så tog jag bla just lovehandels + massa annat. denna gång ser man en stor skillnad men resultatet är ojämnt så jag hoppas på att få göra om det. Ojämnhet är väldigt vanligt efter en fettsugning, det är den vanligaste "komplikationen".

• Zvammel

Tack Pickolina
    Hur mycket tog dom bort? I kg.
    Hur har din hud blivit efteråt, har den dragit sig tillbaka? Hur ska dom ordna med ojämnheten, suga en gång till eller?

Hur mådde du efteråt, när kunde du jobba igen?

• pickolina

Man kallar ofta lovehandels för just "höft"..

• pickolina

De tog bort 3,5 liter, vilket de flesta kirurger anser vara max för säkerheten skull. Ju mer man tar desto större stryk tar kroppen, desto större är säkerhetsrisken. Vet dock att man tar mer på tex Viktoriakliniken men de flesta tar alltså aldrig bort mer än 3-3,5 liter. Hur mycket det är i kg vet jag inte..

Det syns ingenting på huden.. Känns lite om man nyper tag, då känns det lite mjukare men det tror jag beror på att det är mindre fett under och inte alls pga huden.

Jag ska på återbesök i maj och då ska jag ta upp mitt missnöje över ojämnheten och jag hoppas då på att de går med på att operera igen. På vissa kliniker ingår omoperation i priset men på denna klinik är de billigare på den första operationen och därför tar de en liten avgift (5000kr) om det blir omoperation. I slutändan blir det ändå inte dyrare än på andra kliniker.

Ja då suger man en gång till...

Man är grymt öm efteråt kan jag säga... Å det sitter i länge...

När man kan börja jobba igen, ja du..efter 1-2 veckor ungefär...men man är öm mycket längre än så och använder oxå en gördel för att minska svullnaden och hjälpa läkningen.

• Zvammel

Oj, 1-2 veckor? Jobbar du stillasittandes eller med ngt rörligt?

• pickolina

Det var bara en gissning.. Jag har varit sjukskriven länge och behövde därför inte ta ledigt. Men jag har för mig att jag var hemma 1-2v när jag gjorde förra operationen. Jag jobbade/jobbar i butik så det är ju inget fysiskt tungt jobb men man sitter ju knappast stilla heller..

Men jag tror nog att man blir borta minst 1v i alla fall.

Nu gjorde jag en stor fettsugning sist. Hals, mage, rygg, höfter, sidor... Det tog många veckor innan jag kunde sova ordentligt eller röra mig ordentligt. Man blir RIKTIGT öm...i månader...avtar ju dock hela tiden...

Tro inte att det är smärtfritt!

• Zvammel

Oh my..

Så hur känns ditt resultat nu då? Förutom att det blivit ojämt, är du nöjd?

• pickolina

Ja förutom ojämnheten är jag nöjd. Har fått en mycket snyggare midja... :)

Svar på tråden Vet du något om fettsugning?