• *sussie*

Kosmetisk Kirurgi i Falköping!!

Hej!

Jag har irrat runt och letat efter kliniken för mig. Har varit inne på flera stycken och har nu (tror jag) hittat en som jag fått ett gott intryck av, Kosmetisk Kirurgi i Falköping.

Nu undrar jag:

Finns det ngn som opererat sig där?

Vilket intryck fick du?

Hur var kirurgen, fick du tex förtroende för honom?

Hur var lokalerna, var de rena och utrustade med moderna redskap för operation?

Det är mycket välkommet med info om allt som gällen denna klinik.

kram

• Svar på tråden Kosmetisk Kirurgi i Falköping!!
  • persikan71

Hej Sussie,
    Jag har inte opererat mig än, men ska göra det i Falköping nästa vecka, så jag har inte så mycket info att komma med. Var på konsultation för drygt en månad sen och fick förtroende för dem. Anledningen till att jag valde KKAB är den att jag hört så mycket gott om dem både vad gäller resultat och omvårdnad. Jag kan återkomma senare med färsk information ang. de frågor du undrar över.

Kram/ P

• Anneli23

Hej Sussie!

Jag har opererat brösten på KKAB i Falköping (1 feb i år).
    Jag är mycket nöjd med kliniken, bemötandet och hur de tog hand om mig. Det kändes som hemma :)
    Lokalerna var fina och mysiga. Jag tog med mig min sambo och vi fick ett eget rum. Vi sov där två nätter (ingår i priset).
    De känns mycket proffsiga och finns alltid till hands, om jag någonsin ska göra en ny operation så kommer jag att göra den på KKAB.

Fråga på om det är någonting mer!

Kramar
    Anneli

• Diablo

Jag op där för 5 veckor sedan. Super gulliga alla. Lokalerna var hur fina som helst. Egen dvd/vhs på rummet. Super god varm choklad ;).

Det enda negativa var att jag tyckte att det gick lite fort när vi pratade storlek på implantatet. På första mötet träffade jag en sköterska, fick prova några storlekar. Men jag fick intrycket av att hon inte visst vad som skulle passa riktigt. Hon sa hela tiden till att kirurgen vet bättre osv. Hon var lite osäker lixom. Kirurgen och jag pratade i ca 15-20 minuter om storlek. Jag kan säga att jag vart väldigt osäker och tvivlade när jag väl skulle in i salen.

Men summan av det hela kan jag säga att storleken blev bra och dom är fina och runda. 75C. Det passar min kropp och ser normalt ut (det var ju det jag ville). Helt nöjd är jag inte (kunde tagit 25-50cc till). Men det beror mer på mig och mina förväntningar inte på kirurgen. Om jag skulle göra om det eller op ngt nytt så skulle jag absolut åka tillbaka.

• *sussie*

Hej

tack så otroligt mycket för era svar!

Det lossnade en sten från mitt bröst när jag igen fick positiv information om KKAB!

vet någon vad de tar för gelehallon impl?

kram

• Swing

KKAB har inte geléhallon utan nåt i sirapsliknande konsistens som dom kallar för trögflytande silikon. (Jag har inte op. där, men det har framgått i många trådar här).

• *sussie*

Hej

jag blir förvirrad alltså...endel säger att de har gelehallon andra inte.
    Finns det fler med information om detta?

• bröstkaramellen

Sussie:

Jag mailade dem för ett par månader sedan och frågade just kring "gelehallon". Fick då svaret att de inte har det utan använder sig av silicon och koksalt.

• Swing

Det gäller att vara TYDLIG när det gäller implantat, annars uppkommer såna här frågor. "Geléhallon" ÄR silikon, men i fastare form. I dagligt tal använder man sig ju ofta av uttrycken geléhallon och silikon och med det sista menar man då flytande och/eller trögflytande.

• bröstkaramellen

Swing:

Jag håller med dig. Eftersom jag varit på flera olika konsultationer så har jag koll på att innehållet är silikon men i olika fasthetsgrad. Men det var faktiskt det svaret som KK gav mig. Ville bara vidarebefordra det. De har alltså inte det som vi kallar just "gelehallon".

• Sara23

Hej på er alla!

Jag kan berätta att KKAB använder sig av gelehallon, är bara det att de använder sig av andra namn så som trögflytande silikon. Kärt barn har många namn som ni vet. Min kompis har iaf Mentors cohesive 1 och jag har Nagors cohesive gel. Båda är vi opererade på KKAB. Jag i November 2005 och hon i Mars 2006.

Jag kan varmt rekomendera KKAB. Har du ngr frågor så maila mig gärna på silla_li@hotmail.com

Kramar från mig!

• bröstkaramellen

Skumt... Borde inte personalen i Falköping känna till det i sådana fall?
    Jag får nog höra av mig och kolla igen för det var en av anledningarna till att jag INTE valde att boka upp mig där.

Om någon annan får klarhet i detta före mig så berätta. Kram!

• Anneli23

Jag har också Nagors cohesive gel och är opererad på KKAB. Tror att det är den "mjukaste" graden av gelehallon.

• bröstkaramellen

Hej - igen!

Såg bara en grej som jag tänkte berätta. Jag läste "Bröstförsotringstråden 3" på www.familjeliv.se nyss och där var det en tjej som ringt till Kosmetisk Kirurgi idag och fått svaret att de INTE har gelehallon.

Kram!

• bröstkaramellen

Bröstförstoringstråden skulle det va

• *sussie*

Finns det ngn kirurg där som kan rekomenderas? Det börjar bli nervöst även fast det inte blir av förrän i september.

Har han fått anmärkningar på sig?

kraaaam

• Sara23

Vi som är opererade på KKAB har den mjukaste graden av s.k. "gelehallon" och det heter cohesive 1. Sedan finns det olika hårdhetsgrader som KKAB inte använder sig av och de har inte anatomiska implantat. Ja, vill bara berätta från oss som varit där!

Kram//Sara

• Anneli23

Sköterskorna på KKAB kallar inte Cohesive 1 för gelehallon, utan kallar det istället för trögflytande.

• Flisann

Vad glad jag blev när jag såg den här tråden, den har jag missat. Har varit inne på bröstförstoring där man får massor av bra råd och andras erfarenheter, men jag ska själv på konsultation dit på måndag (stockholm)bokade tiden i freda´s så det var snabba bud kanske lika bra... är ganska nervös, men glad över att jag äntligen kommit så här långt även om det är en bit kvar....

• *sussie*

Men...

Om de använder sig av trögflytande silikon, kan det då rinna ut som flytande silikon ut i kroppen? Stannar innehållet kvar om det går sönder?

• Anneli23

Ring dit och fråga, då får du bäst svar ;)

Svar på tråden Kosmetisk Kirurgi i Falköping!!