• susiju­ice
    Äldre 23 Mar 12:28
    27173 visningar
    6 svar
    6
    27173

    Lekar under middagen på möhippa

    Finns det någon som några tips vad man kan ha för lekar på kvällen när vi ska äta, typ rita av hur du ser din bliviande man om 10 år, karoke osv.

  • Svar på tråden Lekar under middagen på möhippa
  • Nessan
    Äldre 23 Mar 12:35
    #0

    Läste om någon som hade satt jag tror det var tandpetare i ett äpple som mön skulle dra ut ch för varje tandpetare hon drog ut skulle hon nämna en anledning till att hon ville gifta sig med sin M2B. (Ni kan ju då passa på att skriva ned vad hon säger och göra något fint album kanske som hon kan ge mannen, fullt med kärleksförklaringar.)

    En annan grej kunde vara att hon skulle få skriva ett brev till sig själv som hon får försegla och öppna om ett visst antal år. Där kan hon skriva om hur hon känner sig inför bröllopet och förväntningar mm. Jag har ett sånt brev liggande som jag skrev då jag var 14. På framsidan står det "får ej öppnas förrän jag är tonårsförälder" -ag är så nyfiken på hur jag tyckte och kände då, så det skall bli kul att öppna.

    Detta var visserligen inte några förslag på roliga stimmiga lekar, men några sådana kom jag inte på just nu...

  • susiju­ice
    Äldre 23 Mar 13:10
    #0

    Tack för jättebra tips.
    Det är precis sånt här jag är ute efter.

    Tusen tack på förhand till era alla som lämnar tips!
    /Susanna

  • jhamha
    Äldre 23 Mar 17:28
    #0

    Jag behöver också nya tips till en möhippa vi anordnar just nu så fortsätt gärna med tipsandet...

    På min egen möhippa fick jag öppna paket och gissa vem det var ifrån. Alla tjejerna som var med hade slagit in något som de tyckte påminde om just vår relation. Det var faktiskt en jättekul idé. Alla paketen låg uppe på ett skåp och efter middagen fick jag springa och hämta ett och ett paket och gissa mig fram. Det kunde vara en bild på en hårfön från en av tjejerna som alltid kommenterar mitt hårblåsande. Det var en flaska med kolasås från en annan som jag (tydligen) alltid har bjudit på glass med kolasås när hon hälsat på. Det var leksaksskor från en tjej som jag delat rum med under en resa där jag råkat ha med mig 7! par skor.. Ett halsband från en tjej som jag hjälpt att leta upp hennes bröllopshalsband, mm, mm.

    Så har ni några fler tips på saker som ni har varit med om och tyckt varit kul så fortsätt skriva..

  • Äldre 26 May 17:49
    #4

    En kul lek är att man säga hejdå till sina EX. Alla deltagare på möhippan får bidra med namnen på före detta killar, sommarflirtar, sambo, första fråga chans osv. och dessa skrivs ner på lappar. Använd en tombola, stoppa dem i uppblåsta ballonger eller hitta på nåt annat kul så får hon plocka ett namn i taget lite då och då under middagen/dagen och berätta om killen och sen länge iväg lappen...

    www.fixamohippa.se finns en massa förslag på lekar! Skrattande

  • Äldre 21 Dec 11:38
    #5

    Jag bokade en middagsaktivitet via www.mordet.se/ när vi hade julbord med jobbet i år. Det var en superrolig grej att göra under middagen och kollegerna gick verkligen in för det. Borde passa perfekt som en grej att köra även under möhippan :) 

  • Äldre 11 Jul 12:21
    #6

    Gjorde en liknande grej till min kompis förra veckan till hennes hippa, men istället för mord så gjorde vi en zombie-lek under middagen. Bokade genom https://www.middagsaktivitet.se/  Var sjukt roligt! Och fick verkligen fart på alla haha. Höll på i ca 3 timmar, ingen ville sluta haha.

Svar på tråden Lekar under middagen på möhippa