Någon som tränar bodypump på Sats? Kan man ...
gå på dessa pass & bygga/tona muskler? Jag tycker det verkar mkt roligare än att styrketräna. Berätta gärna? :)
gå på dessa pass & bygga/tona muskler? Jag tycker det verkar mkt roligare än att styrketräna. Berätta gärna? :)
Jag har tränat på Worild class förut och tränar på sats nu. Har bara varit på bodypump en gång på sats, men vad jag förstår är det samma på båda.
Jag tycker bodypump är jättekul och när jag tränade det mycket kände jag att jag blev starkare och fick mer muskler. Vet inte om det är så bra om man vill bygga stora muskler, men vill man bli stark är det skitbra!
Hej (igen) mjukglassen!
Hur går det med dins bus-spray, blir du fortfarande krokodilmönstrad?
Jag tycker bodypump är perfekt om man vill bygga muskler. Det blir ju som sagt inte stora biffiga muskler, utan uthålliga snygga dito. :D
Att tänka på är att det är aaaasjobbigt första gången, man lägger alltid på fel vikter och har träningsvärk i en vecka efteråt. Det går inte att jämföra med vanlig styrketräning och lägga på vikter som man gör där. I bodypump kör man varje muskelgrupp utan paus i ca 5 minuter!
Jag har tränat pump i ca ett år nu och har verkligen märkt tydliga resultat, det tog inte många veckor innan man såg muskler man inte visste fanns Precis som tidigare inlägg sagt så tonar det mer än bygger stora muskler men de flesta tjejer är väl oftast ute efter just det resultatet?! Själv varvar jag detta med löpträning och känner mig mer vältränad än någonsin. Till en början får man ganska ont (träningsvärk alltså...) men instruktören brukar rekommendera lämpliga vikter mellan varje ny muskelgrupp. Glöm inte att kroppen ganska snabbt vänjer sig vid övningar och vikter så det gäller att våga öka allt eftersom man blir starkare. Absolut värt att prova!