• MrsCanavan

ni som gift er - vad blev slutsumman??

Vad blev slutsumman och vad fick ni för pengarna?

• Svar på tråden ni som gift er - vad blev slutsumman??
  • Chilianna

Vi gifter oss nu på lördag med en slutsumma på ca 65 000, men då är bröllopsresan 20 000...
    Har en snabbudget att maila om du vill se mer i detalj vad som kostat vad.

• redngold

Vilken bra och fin budget ni gjort!

• Annika22

Vi är inte gifta än, men vet hur vår budget för bröllopet ser ut då vi nästan köpt allt. Vi gifter oss i juni 2006.

**Brudklänning, ändring av klänning, skor, underkläder 7.000kr
    **Kläder till min man samt skor 4.000kr
    **Maten/Catering, dryck och bröllopstårta betalar våra respektive föräldrar
    **Bröllopsresa till Maldiverna 12 dagar för 29.000kr

**70 Inbjudningskort och kuvert 1.500kr
    **Frisör och sminkning 500kr
    **Brudbukett 500kr
    **Ringar, gravering, andra smycken och blomdekorationer 8.000kr
    **Lokalhyra 500kr (av en kompis)
    **Professionell fotograf blir min mans kusin (bröllopsgåva)
    **Bröllopsnatten tillbringer vi i vår nybyggda sommarstuga som ska bli klar till sommaren

Totalt: 51.000kr

Hoppas jag inte glömt något nu samt att jag räknat rätt. Morgongåva tillkommer.

• Popcorn

Det drog iväg lite på slutet...

Totalt landade vi på 115 000 kr för ett bröllop med 52 personer, och då är varenda liten pryl som är bröllopsrelaterad inräknad (exkl. resa). De större posterna var i avrundade siffror dessa.

- middag inkl. dryck och delvis fri bar, dekorationer m.m. 50 000 kr
    - kläder/skor/smycken/bukett etc. till oss och best man samt frisör till mig 15 000 kr
    -ringar 11 000 kr (hade eget guld - vi betalade för arbete samt stenar)
    - dj, musik-/högtalaranläggning 7 000 kr
    - fotograf och filmare 20 000 kr
    - inbjudningskort och pappersvaror 4 000 kr
    - övernattning, ett par nätter 6 000 kr
    - buss till gäster 2 000 kr

• Angel_87

Annika22
    vart beställde ni bröllops resan ifrån??..verkar väldigt billigt och bra..

• karin_HK

45 gäster
    ca 250000 inklusive allt.
    Fest, bröllopsresa, ringar, fotograf morgongåvor.... rubbet.

Puh! Nu ska jag inte gifta mig på ett tag....

• Bröllopstokiig

Chilianna

Seriös budget... Mitt problem är inte att lägga en budget, utan att hålla den. Kan aldrig låta bli att tänka, äsch, det är inte det som gör mig pank. Men det är det ju i längden Kanske har du en fin cape att sälja till mig sen, då?

• Chilianna

Har oxå lätt att tänka så svarta! Det där är budgeten som den blev- vi höll oss inom de ramar vi hade från början, men vissa saker vart så mkt dyrare än tänkt, andra billigare- slutresultatet är budgeten du ser Hursomhelst kan jag 2 dagar före bröllopet nu nästan undra varför vi lagt ner så mkt pengar på vissa detaljer med dukning t ex.. Det viktigaste känns ju som att det är att alla har en trevlig dag och att vi blir gifta- kan vara bra att ha i bakhuvudet- jag hade det inte, utan trodde det skulle kännas såååå viktigt med varenda detalj, och det har det gjort tills nu. Flummigt, men hoppas du förstår vad jag menar.
    Lindha- mail på väg!!

• ice13

Oskars fru: Ja, jag beställde tärnornas klänningar från Usa. Min köpte jag här i Sverige. Totalt blev det 2500 kr för två klänningar, frakt, tull och moms. Ebridalsuperstore heter leverantören och jag har för mig att klänningarna kostade 77 dollar styck och att frakten var på 90 dollar till Sverige. Lycka till!

• Mitt hjärta är hemma

Oskars fru: Jag gillar ditt nick. Jag väntar på att bli det.

• svarta

Chilianna

Jag tror att jag förstår vad du menar. Vi har nämligen ett litet krig här hemma då jag vill att varenda detalj ska vara genomtänkt (efter att ha läst alldeles för många bröllopsmagasin) och min sambo bara tycker att det är onödiga pengar. Han tycker att vi ska tänka över vad som är viktigt. Jag börjar så smått förstå vad han menar...

Lycka till på den stora dagen!

Svar på tråden ni som gift er - vad blev slutsumman??