• Skivbaren.nu

pris per kuvert?

Vad betalar ni? är ni på resturang eller hyr egen lokal mm?
    Vet att jag sett om detta här, men inte hittar jag de nu när jag var intresserad av att kika på de, så frågar igen :)

• Svar på tråden pris per kuvert?
  • Chilianna

Vi är i ett supermysigt församlingshem som är gratis (porslin osv ingår, dukar hyr man för 30kr st, 12 koppar kaffe kostar 10kr o.s.v.).
    Vi har beställt kallskuren buffé (med vissa ändringar från standard alternativet) från ica (sellnäsplanka). Med de tillval vi gjort kostar den 115kr/person och dessutom har vi kompletterat med lite grissini, oliver och tortilla chips. Så man kan väl säga att det kostar 120kr/pers.
    Sen tillkommer serveringspersonal på 100kr/h= 2400kr sammanlagt.
    Tårta för 2500kr (35 kr bit) och öl- 5 plattor köpta från Tyskland för 750kr, vin står svärfar för. (Kan ärligt erkänna att mina föräldrar betalade buffén som bröllopspresent till oss).
    Alkoholfria drycker har kostat ca 500kr.
    På kvällen serverar vi sen hembakt bröd, ost och smör med te, kaffe, saft och öl som vickning.
    Alltså kan man väl säga att varje gäst kostar 200-250kr beroende på dryckeskonsumtion.

• Miss Em

Vi ska vara pa slott i Skane.
    Priset hamnar pa ca: 340kr for 3-ratters och ca; 300 for dryckes paketet. Sen blir det 15Kr per bit att ta med egen tarta sa allt som allt: 655 for mat och dryck innan tartan ar betalt. Toppen tycker vi!

• Tops

Trerätters middag av kokerska i bygdegård kostar 170 kr/kuvert. Då ingår serveringspersonal. Sen tillkommer alkohol och tårta. Det känns som ett bra pris!

• 26maj2007

Sara 2/9-06

Har vi tur så kommer vi att få ha vår test på Tomtelund i Jonstorp.

• 26maj2007

ligger i nordvästra skåne

• okt2006

Vi budgeterar ca 200 kr per person för caterad buffé. Då ingår ingen dryck eller serveringspersonel, porslin osv. Endast för maten från en cateringfirma.

• Gerda

Festlokal med kock, personal, städning, dukning och 3-rätters blir ca. 480kr/kuvert

Då får vi ta med oss eget dryck.

Herrgård landar kuvertavgift som ovan, dock inkl. 4 glas till maten, avec samt bröllopstårta och enkalre blomsteruppsättningar på ca. 700/kuvert.

• Jennie80

Chilianna

Har du kollat upp att det är ok att dricka alkohol på församlingshemmet? Vanligast (enligt min erfarenhet) är att det inte är det. Ville bara uppmärksamma det så att det inte kommer som en överraskning senare.

• junibrud2006

Vi kommer betala cirka 200 kronor per kuvert för varmrätt och dessert, tallriksservering. Då blir det tournedos, antagligen baconlindad, med potatisbakelse, primörer och någon god sås. Till dessert ska vi ha jordgubbar, eventuellt limemarinerade.

Sedan tillkommer dryck som vi handlar själva, men det känns ändå som ett bra pris!

• luv

Vi betalar 110 kr för buffe sedan tillkommer lokalhyra 1500kr då ingår all porslin. Kompisar ska plocka med disk. Ska till Tyskland för alkoholinhandling.

Jennie80 Vi ska också vara på ett församlingshem och ha vår fest. Vi har fått tillåtelse att dricka vin. Vad jag har förstått så är det oftast ok inom svenska kyrkan. Man ska ju inte ha någon fyllefest dock.

• Chilianna

Jennie! Tack för din omtanke. Hörde med prästen om det var ok med dans och alkohol och det var inget man ens behövde be om lov för, så det är lugnt!

• blue83

Vi betalar 770kr/pers och då ingår:

Välkomstdrink
    Förrätt + 1 glas vin
    Varmrätt + 2 glas vin
    Dessert + 1 glas vin
    kaffe + avec
    tårta
    lokalhyra
    personal
    städning
    porslin
    enkla bordsdekorationer
    dukning

• Pumpkin

2100 kronor, då ingår:

Brudskål i 1 glas av husets champagne.
    Förrätt med 1 glas vin.
    Varmrätt med 2 glas vin.
    Dessert med 1 glas dessertvin.
    Kaffe och 3 cl avec.
    Bröllopstårta.
    Bordsmenyer.
    Blomsterarrangemang.
    Logi i delat dubbelrum.
    Generös frukostbuffé/brunch.

Beroende på hur många vi blir kommer vi dela upp priset, så att folk får betala övernattningen själva.

• MrsJ

Runt 400, då ingår lokal, personal, välkomstdrink, förrätt+ 1 glas dryck, varmrätt + 1-2 glas dricka, och kaffe & avec. Tårta fixar vi själva.

• mama2

vår mat kostar 200- 250kr per kuvert utan dricka. Det ingår dock personal som serverar hela kvällen. Jag antar att det betalas kolsvart... eller

• junibrud2006

Mama2 - Jag har ingen aning. Vårt går ju också på 190-200 kronor, dock utan serveringspersonal som tillkommer (100 kronor per person och timme). Det är dock mot faktura, helt vitt alltså.

• Bröllopstokiig

Vår kuvertavgift går på 325kr per person för tre rätters middag. Då ingår mat, serveringspersonal, porslin, dukar och allt som behövs. Det som inte ingår som vi måste tillägga är dryck och tårta. Exakt hur mycket det blir har vi inte räknat på ännu, men vi räknar med att bjuda vin och öl till maten, och ha betalbar till självkostnadspris efteråt.

• Penny28

Hej!
    Hade möte med kocken igår. Tre-rätters vill han ha 250 kr/pers för. Tårtan kostar sedan 700 kr.
    Spriten köper vi i Tyskland.
    Vi blir 85 personer. Jag tror vi kommer undan ganska billigt med mat och dryck. Ca 25-27 000 kronor.

Svar på tråden pris per kuvert?