• Svar på tråden Medical Finance????
  • pickolina

KLockan nio ikväll, på fyran ska de sända ett helt nytt undersökande program och ett av reportagen kommer att handla om just "medical finance". Kan vara något att titta på kanske?! "Drevet" heter programmet.

• pickolina

Ett tips kan ju vara att söka ett lån utan säkerhet hos banken istället. Det gjorde jag när jag skulle operera ögonen/synen.

• Happiest

Det är bara kvällspressen som har varit i gång igen. Jag jobbar själv på bank men tog lån hos Medical Finance pga. sekretessen. Dom har mycket förmånliga räntor.

/H

• busgumman

Jag har tagit lån hos Medical Finance. Känner direkt ingen oro över det som skrivits.
    Men ska självklart spela in drevet ikväll för att höra

• Tärnansara

Hej!

Såg bara lite av programmet ikväll. Hoppas ni som tagit lån av dem slipper vara med om det de pratade om!!!

Ska kolla mig runt efter en annan större långivare för säkerhets skuld.

• Anneli23

Jag lånade hos FSB, fungerar jättebra med en effektiv ränta på ca 6%.

• Luks

Hm, eftersom MF tar ut runt 30 procent i ränta så skulle jag definitivt ta ett vanligt lån på bank i stället.

• Sussi76

Den effektiva räntan är inte samma sak som den vanliga räntan. Medical finans har 0 % upp till 5 %. Kolla hemsidan www.medicalfinance.se!

• Luks

Enligt programmet var det en bluff med den räntan. Den effektiva räntan var närmare 30, enligt programmet.

• Sussi76

Effektiva räntan är en helt annan sak. Där ingår avi och uppläggningsavgift. Har själv kollat med KoV och det är inget konstigt med mitt lån, utan jag har en 5 % ränta. Dålig journalistik!

• Happiest

Effektiva räntan slår hårdare ju mindre lånebelopp och kortare återbetalningstid. Utan att veta vilka parametrar som angets kan man inte dra några slutsatser.

• pickolina

Nu såg jag inte programmet men en ränta på 5% som har en effektiv ränta på 30% låter helt sjukt. Den effektiva räntan på mitt lån är inte mycket högre än den "vanliga" räntan.

Svar på tråden Medical Finance????