• Bröllopstokiig

träna hemma..

Jag skulle vilja minska min vikt med 5-8 kg innan juni-månad. Det borde ju inte vara så svårt egentligen...
    Men jag är en riktig "gottegris" och äter hellre smörgåsar än mat - inte så lyckat.

Eftersom jag är hemma med mina barn och måste åka bil för att komma till något ställe för att träna, funderar jag om det finns någon bra träning man kan göra själv hemma.

Nåt som man verkligen kan komma igång med.

Finns det någon som har nån idé på vad jag kan göra?

• Svar på tråden träna hemma..
  • unelmia

Det är jättesvårt att träna hemma. Det är så svårt att komma igång. Men du måste ha ett mål och vara sträng med dig själv....

-ta en timmes SVETTIG promenad VARJE dag...det finns inga ursäkter...du hinner alltid... ta med barnen eller så har du någon att sköta

-köp en bra "tränings" tidning med bra instruktioner om träning t.ex. muskelövningar som du kan göra hemma. (Jag rekommenderar I FORM)
    -Dela din "nya livvstil" med någon kompis eller varför inte din man...
    - fuska inte med maten! Sluta med smörgåsarna och ät potatis, kött, sallad mm....ja..vanlig husmanskost...barnen behöver ju mat...ät samma mat som de..
    -inget godis
    -att småäta kakor och kex istället för godis = helt fel
    -absolut inget chips

Allt detta visste du ju redan...vi vet det alla...men vi vill ha ett dunder piller som fungerar snabbt...men tyvärr så finns det inte så mycket att göra än att kämpa...

....hur vill du gå ner i vikt och hur ser din livvstil ut idag med mat och motion???

Svar på tråden träna hemma..