• Hoppas på ett ja

19:e augustibrudar?

Får nog ändra mitt inlägg eftersom de flesta som tittade in där skule gifta sig den 12:e aug. Inte så konstigt då min rubrik slog lite fel *ler*. Denna tråd är för oss som ska gifta sig en vecka senare, nämligen den 19:e aug.
    Vad fick er att vällja det datumet, eller var det ofrivilligt? Själva hade vi ju tänkt den 12:e, men kyrkan var fullbokad (oj vad konstigt *Ler*) den dagen, så nu blev det den 19:e och det känns nu så här i efterhand alldeles perfekt. Jag tror att det kommer bli en molnfri dag och ca 20 grader varmt, kan det bli bättre??

• Svar på tråden 19:e augustibrudar?
  • wintersaga

Hejsan!

Vi hade egentligen tänkt ta 5 aug. men ftotgrafen vi ville he var upptagen den helgen så då ändrade vi till den 19:e.

Det vi har klart är
    *Kyrka bokad
    *Brudklänning
    *Skor är på väg
    *Näbbklänning
    *Tärnklänningarna sys upp nu
    *Två solister (vänner)
    *Spelmän till festen (släkt och vänner till min blivande)
    *Bokat frisör/smink
    *Vet vilken florist som ska göra buketten
    *Köpt papper och stämplar till inbjudningskorten. Ska börja göra dem snart

Så långt har vi kommit

• wintersaga

Just ja, fotograf har vi ju också bokat! Också en som min blivande kännner. Hon fotar egentligen inte brudpar längre men skulle göra ett undantag för hans skull

• Sade

Hej Vet någon om det finns garamaj klänning i göteborg?

• Hoppas på ett ja

Hej tjejer!
    Kul att så många nappat på tråden!
    Jag ska gifta mig i Järvsö kyrka och vi har inte kommit speciellt långt med allt.
    Detta har vi hunnit klart med:
    *Bokat kyrka
    *Bokat lokal
    *Klart med tärnor/marsalk/toastmaster och värdar
    *Hår och smink är bokat
    *Jag har bestämt mig för klänning dock inte beställt den än.
    *näbbkläder till mina barn är köpta

Inte så mycket som är gjort som sagt, men mycket är halvgjort.

• Hoppas på ett ja

Ahh glömmde att det är klart med solist också

• Nasse7

Vi köpte våra inbjudningar på en vanlig bokhandel och sedan modifierade vi innehåller på datorn och skrev ut så att vi skulle få med allt. Blev jättebra.

• CTS

Men TS dååå!

Jag som skrivit upp allt som jag fixat i den 1:a tråden

men visst jag kan förstå dig också

För våran del är det 19/8 i Vallda Kyrka som gäller.

• The Runaway Bride

Åååhhh...nu har jag börjat kolla klänning! Man känner sig verkligen som en prinsessa i de vackra kreationerna. Men oj, vad dyrt det blir! Jag kan rekommendera att man börjar kolla i tid, vissa klänningar var det tydligen 16 veckors leveranstid på! Och man behöver ju lite tid att bestämma sig...

• Nasse7

Lite kul är det att titta på klänningar och sedan tänka att "livet där, släpet där och kjolen där".
    Fast det är jättesvårt! Man har ju ingen aning om hur resultatet kommer att bli och det jobbiga är att jag ändrar på mig hela tiden så det känns som om jag aldrig kommer att bli riktigt nöjd. :(

• Hoppas på ett ja

Ja hua visst är det svårt med klänningar. jag har nog bestämmt mig för denna iaf. Kruxet är ju att den beställs via internet och jag kommer alltså inte kunna prova den förrän den kommer hit till Sverige, men jag tror att jag ska prova iaf. Tycker så mycket om klänningen.
    Kolla själva och tyck till!
    cgi.ebay.com/WG0533-CAPRI-MILLY-BRIDAL-WEDDING-GOWN-DRESS-SIZE2-30_W0QQitemZ8265912378QQcategoryZ63851QQtcZphotoQQcmdZViewItem

• The Runaway Bride

>>>> Hoppas på ett ja
    Vilken fantastisk klänning! Ser verkligen exklusiv ut och det verkar ju vara ett jättebra pris!

• Hoppas på ett ja

Jo jag antar att det är en kopia av nån svindyr klänning, men mig spelar det ingen roll vad som står på lappen bak i nacken *ler*. Hört många som är nöjda med cinderellas kläningar så jag ska nog testa.
    Kul att du gillade den!

• wintersaga

Riktigt fin! JAg gillade att det inte var någon kant mellan kjolen och livet. Snyggt!

Svar på tråden 19:e augustibrudar?