• Delicatoboll

Väldigt OT: Behöver data hjälp

Går det att på ngt sätt få tillbaka filer som man med misstag tagit bort+tömt papperskorgen..så de verkar vara helt borta eller????- går det att fixa???

• Svar på tråden Väldigt OT: Behöver data hjälp
  • Thezz

har du provat med att söka efter dem?

• Thezz

det finns faktiskt en hjälpfunktion i papperskorgen på hur man återställer filer som man tagit bort. Prova med det.

• Delicatoboll

Nu är jag väldigt inte haj på datorer så jag vet inte riktigt hur du menar

• SYL

vet att det ska ga, sok pa natet, har sjalv aldrig behovt gora sa..

• Thezz

om du går in på papperskorgen så har du en överskrift som står hjälp. Gå in där.

• Delicatoboll

hmm det går inte så bra, mer tips??

• T. Roll

Dessvärre är det så att när du väl tömt papperskorgen så ÄR FILERNA BORTA!!! Detta enligt vad man kan läsa sig till när man högerklickar och läser under hjälp i papperskorgen.

• tattar-Emma

Nejdå, de går att få tillbaka, om du inte hållit på en massa med datorn sen dess (och kanske även om du gjort det)!

Fixa ett program som heter GetDataBack (bara att googla) och ladda hem det. Se till att du laddar hem det som passar ditt filsystsem (NTFS eller FAT). Sen är det bara att köra.

• Delicatoboll

men jag minns inte exakt vad filera hette heller, så då kanske det inte går så bra att söka efter dem

• tattar-Emma

Jo, om du vet vilken mapp de låg i.

• Delicatoboll

kostar det ngt???

Känns inte som att det var jättejätteviktiga saker, mest låtar och bilder mm från vänner. Men visst skulle det vara toppen om jag kan få tillbaka allt, vill dock inte krånga och betala

• Delicatoboll

Har windows XP och har ingen aning om vad som då är bäst av de du nämde

Svar på tråden Väldigt OT: Behöver data hjälp