• Angel_87

lämna ut sitt kort nummer på ebay??

hej..undrar om ni har lämnat ut erat kort nummer för att få bjuda på ett föremål...

när jag skulle bjuda på en grej så stod det att jag var tvungen att trycka in mitt nummer som står på bankomatkortet...
    är rädd för att lämna ut denna info...
    har någon annan gjort det och är det farligt???

• Svar på tråden lämna ut sitt kort nummer på ebay??
  • wintersaga

Man måste göra det första gången man ska bjuda på en vara. Sedan är det lugnt. Jag gjorde det första gången och har inte behövt göra det igen..

• Miss N

Ta ut ett tillfälligt kortnummer på din bank (kan göras via Internet). Det numret används till ett köp och är kopplat till ditt kort men du behöver inte lämna ut ditt riktiga kortnummer. Har inte själv handlat så men det tillfälliga kortnumret är till för just att säkra köp på Internet.

• Angel_87

wintersaga
    har du "blivit" av med några pengar på det sättet????

eller har allt funkat...

• NOT_still_A_Miss :-)

Kan du inte registrera dig på PayPal istället. Jag har köpt mkt på Ebay och aldrig behövt lämna ut mitt kortnummer till ngn, vilket jag heller aldrig skulle göra. Jag har alltid betalat via Paypal - och dom flesta säljare godtar paypal (åtminstone dom seriösa).

• NOT_still_A_Miss :-)

Kan du inte registrera dig på PayPal istället. Jag har köpt mkt på Ebay och aldrig behövt lämna ut mitt kortnummer till ngn, vilket jag heller aldrig skulle göra. Jag har alltid betalat via Paypal - och dom flesta säljare godtar paypal (åtminstone dom seriösa).

• Angel_87

Miss N

vilken bank har du???

• wintersaga

Har inte blivit av med några pengar utan allt har fungerat bra.
    Jag har PayPal men måsta ändå lämna kortnumret första gången jag la ett bud. de har det som en sorts garanti...

• Jenkizen

Har handlat många gånger på ebay men har då aldrig uppgett mitt kortnr. Registrerade mig på ebay och har betalat allt därigenom

• Jenkizen

paypal menade jag ju :o)

• Angel_87

Jenkizen
    hur har du gjort...
    för att inte lämna ut ditt nummer?

• tattar-Emma

Det Miss N skriver om kallas e-kort och finns bara hos Föreningssparbanken.

• Angel_87

tattar-Emma
    tack så mycket får nog skaffa ett sådant...

Svar på tråden lämna ut sitt kort nummer på ebay??