• Ampe

Vilken höst/vintermånad är bäst?

Vi har bestämt oss för att inte gifta oss på sommaren utan på hösten eller vintern. Men så har man ju detta med vädret i Götet. Man vill ju verkligen inte ha regn. Är det någon som har någon statistik, bra minne eller erfarenhet. Vilken höst eller vintermånad är vackrast?

• Svar på tråden Vilken höst/vintermånad är bäst?
  • Senvinterbrud-06

Februari såklart måste jag väl säga... :) Allvarligt så kom vi fram till att om man vill ha snö så är det kanske störst chans att få det i feb..

• CarroK

September eller december!
    I september kan det ju vara hyfsat varmt. I december kan det vara snö och fint. Annars tycker jag våren är mysig. Men det är bara en parantes...!

• May8

November säger jag då har man något att se fram emot mellan sommar och jul. Annars är ju detta en trist period där det inte händer så mycket.

• Lady Marmelade

September eller oktober. Då finns det blad kvar på träden. Det är väldigt vackra färger. Det är kanske inte superkallt ute ännu så att man behöver skaffa extra bröllopsytterkläder. Man slipper slask och vinterkräksjuka.

• Penny J

Förra året var september helt outstanding. Tror det var 20 grader varmt och strålande sol typ varje dag. Därför ska vi gifta oss i september. Men, antagligen kommer det regna småspik i år...

• Miss Lovegrove

TACK!!! Just nu lutar det åt slutet av September. Men det hade ju även varit underbart med ett riktigt vinter bröllop. Har dock inte hittat någon bra lokal för ca 100personer ännu, men det är ett annat problem.

• Chilianna

Vi gifter oss nu på lördag i Dalarna, ser ut att bli vårvärme, men vinterinramning och det känns perfekt! Men i Göteborg skulle jag rekommendera slutet av Januari!

• Bröllopstokiig

När löven är som aldra vackrast i början av oktober, det är oslagbart, tänk alla vackara bröllopsbilder, det kommer vara fantastiskt, jag funderade på höstbröllop, men eftersom vi har så många internationella vänner ligger deras semestrar bättre i augusti.
    Annars är det trevligt på Nyårsafton i December, snacka om att man kan fira bröllopsdagar med pompa och ståt varje år! Då vet ju folk som inte har något planerat vad de ska göra på nyår i tid med!

Svar på tråden Vilken höst/vintermånad är bäst?