• Snart lilla frugan
    Äldre 28 Feb 21:48
    14358 visningar
    28 svar
    28
    14358

    Botox mot rynkorna mellan ögonbrynen?

    Funderar på att ta bort de fula bekymmersrynkorna med Botox. Någon som gjort detta? Vad kostar det? Biverkningar?
    Kollade på Art Clinics hemsida och priserna verkar starta på 3 500... Är det värt det? Hur länge håller det?

  • Svar på tråden Botox mot rynkorna mellan ögonbrynen?
  • Snart lilla frugan
    Äldre 15 Mar 20:47
    #0

    Tack för tipsen! Ska se om jag vågar.. Restylane låter i och för sig inte lika farligt som botox. Jag är lite nervös för att Botox om det går snett, ger mig ett "droopy eye", och det vore ju inte så kul att få förevigat på bröllopskorten..

  • Schnag­elina
    Äldre 16 Mar 09:04
    #0

    Liten varning om Botox förutom droopy eye. Min väninna satte en i pannan för "bekymmersrynkan" för sex månader sen. Rynkan höll sig förvisso undan i ca fyra månader men giftet hade även kommit åt den nerv som styr musklerna runt läppen. Nu har det gått sex månader och överläppen hänger fortfarande helt slapp. Enligt läkaren finns det inget mer att göra än att vänta på att giftet släpper.

  • Torsla­ndabru­d
    Äldre 19 Mar 10:37
    #0

    Jag vill också ta bort min rynka mellan ögonen.....

    Swing har du lust att maila mig också? Lät verkligen bra att det var permanent!!

    ajalsborn@hotmail.com

  • spöket laban
    Äldre 19 Mar 11:19
    #0

    tycker många här är väldigt negativa till botox, konstigt man undrar hur pålästa ni är egentligen? vet ni att man sprutar in tio gånger större dos i spädbarn som har spasmerryck och andra besvär utan att det är någon fara -medicinsk. Så om man vill ha bort en rynka ska man nog vända sig till en plastikkirurg som kan ge dig lite mer info och rekomendera om restylane räcker eller om du ska välja botox.

  • mjukgl­assen
    Äldre 19 Mar 12:09
    #0

    botox är superbra!!!

  • Äldre 19 Mar 14:56
    #0

    Jag har mejlat dig, Torslandabrud!

  • Torsla­ndabru­d
    Äldre 28 Mar 11:26
    #0

    Swing jag tror att ditt mail hamnade i min skräppostmapp och rensades bort automatiskt......! Har du lust att maila mig igen????

  • natali­e5
    Äldre 29 Apr 18:30
    #0

    varför inte låta er åldras behagligt, utan denna rynk och åldershysteri och fixering!?!!?
    Man kan vara vacker med rynkor oxå. Lite färg och frisyr kan ju göra att man ser 10 år yngre ut.
    om ni ska göra ngt så använd naturliga preparat som restylane.. eller laser

  • Setemb­erbrud­06
    Äldre 30 Apr 05:21
    #0

    Snart lilla frugan,

    2003 gjorde jag en skönhetsoperation på art clinic kan verkligen rekommendera dom, dom var så proffsiga och ringde o kolla efter operationen flertal gånger om hur man mådde osv.

  • famous­fairy
    Äldre 30 Apr 10:22
    #0

    Restylane är brilliant..särkilt mellan ögonbrynen.
    Botox är bra men för guds skull gå till nån som vet vad de gör!
    det kosta det samma överallt för det är vad ämnet kosta.. spara inte på 200 hit och dit
    .. Folkn ha bara sagt att jag se så välmåande ut

  • JeckaH
    Äldre 30 Apr 10:24
    #0

    Varför vill du ta bort dina rynkor?

  • JeckaH
    Äldre 30 Apr 10:26
    #0

    Kvinnor som ser ut att ha levt lite är vackra tycker jag. Botox gör ju att folk ser ut som döda fiskar.

  • angeli­ci_81
    Äldre 30 Apr 10:32
    #0

    nä döda fiskar är väl att ta i ..men tyvärr så försvinner ansiktsutrycket som är så viktigt..vi ser på folk hur dom mår och sånt..och visst man ser vacker ut med botox..men charmen är borta när man rynkar på näsan m.m.

    men jag själv är inne på att ta botox...för jag tycker man blir vacker och det håller ju inte i sig för evigt..ler.

    så för ett vackert fotos skull skulle jag kunna göra det för då har jag ett foto på mitt vackra släta ansikte..rästen av mitt skrynkliga liv.

  • JeckaH
    Äldre 30 Apr 10:39
    #0

    Ja, det var ju lite med humor jag skrev det där om döda fiskar :). Men du förstod ändå vad jag menar angelici_81.

    Själv tänker jag åldras utan ingrepp. Det största ingreppet kommer vara att jag färgar håret (har redan fått några gråa strån, är 28 bara).

    Alla får ju själva bestämma över sina kroppar. Men det är ju det som är frågan. Gör vi verkligen det, eller blir vi bara lurade av de branscher som tjänar pengar på att vi inte är nöjda med oss själva?

  • angeli­ci_81
    Äldre 30 Apr 11:00
    #0

    självklart blir vi lurade..skulle allt tidningar säga att rynkor är såååå vacekert och vara kraftig är så perfäkt så skulle vi andra oxå tycka det.

    media är det som styr vad som anses vara vackert ... tror oxå att meida kommer i framtiden ha större inflytande i oss.. vad vi väljer .

    idag går vi efter media och vänner.

    vilken bil är bäst ..vilken ögonfransböjare behöver vi vilka kläder ska man ha.

    nu kom jag ifrån ämnet..sorry.

    det jag menar med detta är att det är självklart att vi blir lurade in i detta av media..men jag ser inte felet i det..under årtioned har kvinnor gjort sig fina för män ...med korsätter m.m.. idag tar i fram kniven eller sprutan.

    det kommer alltid finnas ett ideal att sträva efter..och det är att se yngre och bättre ut..
    och det tror jag vi alla har velat i alla århundrande...

    jag skulle lätt lägga mig under kniven eller sprutan bara jag hade råd.

  • JeckaH
    Äldre 30 Apr 11:18
    #0

    Så du menar att det är ok att låta folk skära i en frisk kropp för mäns skull? Eller bära en obekväm korsett? Du ser inte felet i det? Hur tänker du då?

  • angeli­ci_81
    Äldre 30 Apr 13:33
    #0

    nej

    inte så..jag menar att vi gjort oss vackra för män för i tiden..så varför inte göra det för oss själva idag.

    så menade jag..

    fast självklart vill jag vara så vacker som möjligt för min man...ler

    kram

  • Äldre 12 Aug 10:11
    #28

    Jag gjorde Botox kombinerat med att fylla bekymmersrynkan. Fick en fantastiskt resultat. Botox har ju mycket riktigt en avslappnande effekt på muskulaturen och på så vis kunde min rynka i pannan bli mindre. Men eftersom rynkan var soppas djup fick jag inte bort den utan att också fylla ut den med filler. Så ibland är en kombinationsbehandling av både botox och filler det bästa.

    Jag tror det är centralt att gå till en läkare med mycket erfarenhet inom området. Alltså, det är ingen garanti att bara för att behandlaren råkar vara leg läkare så får man en bra behandling. Min erfarenhet är att personen också bör ha jobbat länge med invasiva ingrepp för att vara riktigt bra.

    Själv gick jag till Dr, Adel Haghjoo på Adel Estetik (finns i Göteborg och Stockholm). Han verkade rutinerad och visste vad han gjorde. Bemötandet kändes också mycket proffsigt. 

Svar på tråden Botox mot rynkorna mellan ögonbrynen?