• Angel_87

är det någon annan som har tänkt lägga 150 000kr på sitt bröllop???

hej..
    undrar om det är någon som har tänkt att lägga 150 000kr och uppåt till sitt bröllop..såfall får ni jätte gärna dela med er av eran budget....

• Svar på tråden är det någon annan som har tänkt lägga 150 000kr på sitt bröllop???
  • Fiona II

Har ingen budget men allt som allt, dvs med resa & ringar hamnar vi nog en bra bit over 200 000kr. Middagen for ca 35 pers kostar ca 60 000kr.

• Angel_87

BlueTopaz
    den var jätte fin...väldigt elegant du kan verkligen känna dig stolt...

jag hr tänkt att lägga 4000kr på min klänning då jag hittade min dröm klänning på www.tindra.e-butik.se/
    tryck på
    erbjudande sedan på sida 3
    klänning heter 281 a...

• Angel_87

lolabe
    tack så mycket
    hur ser din klänning ut??

• BlueTopaz

Fin klänning!! Exakt en sådan tänkte jag mig från allra första början fast en Maggie Sottero.=)

Vad har du tänkt dig för typ av ring då?

Min klänning: groups.msn.com/bluetopaz/klnningar.msnw

Alltid kul att se vad alla andra väljer!

• Angel_87

ni både har valt jätte fina klänningar....;-D

det är alltid kul att se andras klänningar..

jag letar efter den perfekta ringen men har inte hittat den än..
    jag har tänkt mig nått i denna stil..fast med guld..www.ebay.se/viItem

• Nini_m

Lånar er tråd lite....måste bara fråga

BlueTopaz

Supersnygg klänning verkligen. Får man fråga vad det är för någon? Inte min tur vad gäller bröllop än men jag måste få fråga för den var verkligen fin.

• BlueTopaz

Angel: Jag förstår att du gillar den, skitsnygg!! Hade oxå gärna velat ha en sådan..

Nini: Det är en Ellis Bridal nr: 12001, Finns bla på Ehrlings i Sthlm. Tack så mkt för komplimangen! Hoppas det blir din tur snart! =)

• sabina_b

Vi hamnar på ca 150.000 men då ær inte brøllopsresan inræknad. Med brøllopsresan blir det væl ca 200.000.
    Jag har æven hittat min drømring. Hittade den vældigt billigt skulle jag vilja sæga. Den ær i vittguld, ca en cm bred (mindre på undersidan)VVS Diamanter på totalt 1.05 ct førdelade på två rader men bara på ovansidan av fingret så de tæcker fingret helt, inte undersidan. Før detta betalade jag ca 10.000 men det va i thailand. (det ær inget juks då man får med internationella certifikat å allt) Jag rekommenderar starkt att man køper sin ring dær om man råkar vara dær såklart. Man sparar STORA summor på det. I phuket finns det två stora (lika stora som en halv fotbollsplan om inte større) butiker dær man kan køpa smycken. Det ær mer som ett museum då det mesta ær så dyrt att man bara har råd att titta.

• Izunia

Vi hamnar nog pa 150.000 skulle jag tro. Kanske tom mindre..Vi har bjudut 200 pers.
    Da är inte bröllopsresan inkl.

Ang. alliansring har jag nog nu bestämt mig för en sadan..Engelbert har riktigt snygga (ska göra en egen) och där kostar de fran 11.075 - 42.225kr! beroende pa bredd och om det är vitguld..jag sitter med prislistan i hand!

groups.msn.com/WeddingIsabelleAndrew/ringar.msnw

• Chocolate chip cookie

Angel_87: Finns det verkligen en bröllopssvit på Gunnebo slott???

Anledningen till att jag undrar är att en väninna som skall gifta sig gärna skulle vilja gifta sig på ett slott i Gbg-området, där de kan övernatta efteråt. Hon hade kollat med Gunnebo men där fanns ingen möjlighet till övernattning.

• CA_06

45 gäster på Segelbåt.
    Med fest och ringar mm ca 130 000
    Resa ca 80 000

• Angel_87

Chocolate chip cookie
    när jag pratade med dom sa de att de hade en bröllops svit nära slottet...(gång avstånd)....

• Angel_87

Chocolate chip cookie
    hoppas inte jag missuppfattade dem...du gjorde mig lite orolig....

• Chocolate chip cookie

Angel_87: Aha, jag trodde att det var PÅ slottet. Det är alldeles säkert så som du säger, tänkte bara höra för säkerhets skull ifall de har ändrat och ordnat en bröllopssvit, för i så fall skulle nog min väninna vilja veta om det också.

Inte orolig nu...

• Miss Tess

Vi landar nog runt 130' för ca 70 gäster.
    Dock är det många kostnader som inte är spikade ännu så mycket kan hända

• Bröllopstokiig

Vi landar på minst 150 000 kronor. Men vi gör heller inte något snikbröllop, men betalbar etc etc man gifter sig bara en gång förhoppningsvis och då gör man det ordentligt. jag tycker man kan vänta om man inte har råd, det är ju inte kul att göra något halvdant... men det är vad jag tycker...

• Angel_87

CicciL
    exakt vad jag tycker väntar hellre lite längre och sparar mer så att jag kan få mitt drömbröllop än att jag får göra allt halvdant....

Svar på tråden är det någon annan som har tänkt lägga 150 000kr på sitt bröllop???