• Blivande Fru!

Usch, pengarna räcker inte till!

Har kollat upp lite igen i vår budget, en del inköp är klara (rätt många) just för att sprida kostnaderna.
    Men jag inser att det kommer inte att räcka till ändå.

Det är inte lätt att spara när man redan går på låg ekonomi, fattar inte hur jag ska raffsa ihop resten bara

Det rör sig om ca 10000kr till, helst.
    Som jag skulle behöva, urk.

• Svar på tråden Usch, pengarna räcker inte till!
  • Lindblomman

Vet vad du menar, det känns lite hopplöst just nu. Vi har dragit ner på kostnaderna rejält, tagit billiga alternativ till allt men ändå drar det iväg som bara den....

• Chilianna

Kan bara hålla med! Vad är det det saknas pengar till ts? Kanske har nåt spartips!

• Lindha

Kanske kan ni få låna av era föräldrar?

• Blivande Fru!

Ja, saken är den att våra föräldrar är så snälla och står för maten och drycken och musiken
    Så jag ska inte gnälla, det jag kan spara in på är ju givetvis mig själv, behöver inte gå på vaxning och fransfärgning, men det hadde varit skönt.
    *Finbyxor till pojkarna kanske går att köpa billigare efter alla vårbröllop
    *äktenskapsförordet
    *vigselprogrammet
    *extra dekorationen på borden

Det är massa smått jag inte kommer på nu, men vi har bokat en billigare fotograf, frisör, tårta.
    Vi har inga som kan ställa upp med sådana saker, tyvärr.

Nej jag får nog börja skära ner i budgeten och snyfta inför min blivande, så kanske han har någon bra ide.

• SaT

Har du inte nån kompis som du kan ha "skönhets kväll" med? Så kan ni vaxa, lägga ansiktsmask, färga ögonfransar och ha det allmänt trevligt?

• Blivande Fru!

Det får bli begränsat till endast vaxning på salong
    Vill inte göra det själv, allt annat kan jag göra själv, men å andra sidan kostar ju det lika mycket i produktväg och köpa hem.

• bc.svensk

Blivande Fru!
    Angående kläderna,så kolla på Tradera,där säljer dom ju även nya kläder...Man kan fynda ordentiligt...
    detta med att fixa dej själv,så tänker jag lite som SaT skrev.
    Det finns ju tex dom som säljer produkter och har hemvisning utan köp tvång...

• Lady Marmelade

Vad gäller extra dekoration på borden så kanske du kan få hjälp föräldrar och syskon att plocka vilda blommor under morgonen. Det blir väldigt vackert. Som vas kan man ju ta lite olika vaser som man har, diverse flaskor, glas osv

Svar på tråden Usch, pengarna räcker inte till!