• Sommartjejen -06

Någon som ska gifta sig i Lerums området?

Hej hej!
    Är ny härinne och mitt ämne hamnade visst under Debatt forumet upptäckte jag. Så jag provar igen då!!
    hi hi...

Tänkte bara höra om det är någon mer än jag som ska gifta mig snart i Lerums området?
    Skulle vara kanon med någon man kan byta tips och ideér med!
    Kram

• Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Lerums området?
  • FruT

Ja, jag ska gifta mig i Skallsjö Kyrka den 22/7!

När gifter du dig och var?

• Sommartjejen -06

HEEEJ!!
    Jag ska oxå gifta mig i Skallsjö Kyrka den 17 Juni!!
    Vad roligt med en i samma ort.
    Hur långt har ni kommit??
    Vi har skickat ut inbjudningskorten och bestämt lite smågrejor men än så länge har vi nog inte kommit så långt.
    Kram

• FruT

Vi har kommit en liten bit på väg...
    Vi har skickat inbjudningarna, bokat kyrkan och festlokalen, ordnat catering, beställt klänning, kollat ut en ring...

Tror det var allt!

Var ska ni ha er fest?

• Sommartjejen -06

Oj då har ni gjort mycket!!

Vad ska ni ha för catering firma??
    Vi letar efter en som kan grilla utomhus, har hittat en som heter Succé men de är svåra att få tag på tyvärr...får kanske byta trots allt.

Vi har bokat festloka, vi ska vara i närheten av Askims Strand på ett privat dansställe vid ett sommarstuge område. Det är utomhus, fast med tak över bord området. Så vi hoppas på fint väder!!

Vi har ju förstås bokat kyrkan, vilken präst ska du ha?

Klänning ska jag o mamma gå o titta på i april har vi bestämt eftersom jag genomgår en IVF just nu och inte har så mycket ork över i kroppen för tillfället.
    Hoppas det finns en klänning kvar till mig ändå!
    Vart bokade du din?

Ring har vi inte kollat på än, det får bli nån annan helg...

Vad kul med någon som är i närheten. Det var verkligen roligt!
    Kram

• FruT

Min faster har precis startat en cateringfirma, så hon grejar vår mat.

Vad mysig det låter med att vara ute! Ordnar ni med transport till festen?

Vi har "önskat oss" Mattias Svenningsson, men dom kunde inte lova nåt när vi bokade. Vi var nämligen med i samma föräldragrupp som Mattias och hans tjej... Ni då, vet ni vilken präst ni får?

Jag beställde min från e-bay, det är en kopia på Maggie Sotteros Dion. Den borde komma under nästa vecka, spännande...

Vad jobbigt det låter med IVF... Hoppas det går bra, jag håller tummarna!!!

• Sommartjejen -06

Ja men man ska ha lite tur också, kanon med en faster som starat catering firma!!
    Hon grillar möjligtvis inte!!

Egentligen så ville vi vara ute o gifta oss också, vid havet. Men det kändes för riskabelt med tanke på sommarvädret i Sverige. Så vi fick nöja oss med festen utomhus och hoppas att vädergudarna är med oss då!
    Folk får ta sig ut själva till festplatsen, de kommer med bil till kyrkan allihopa för vi har inga släktingar här i Floda - så det ordnar sig nog bra med transporterna tror vi!
    Vart ska ni vara på festen?

Vi har önskat oss prästen Jon och vi fick honom. Min styvdotter hade honom när hon läste dikt i kyrkan på 1:a advent och vi tyckte han var så himla go och mjuk. Så då fick det bli han!!

Oj vad spännande med bröllopsklänning som är beställd. Vet inte om jag skulle våga göra det, tänk om den inte passar??!!
    Har du någon bild på den??

Jo, det rätt tufft med IVF:en men det går det med. Ska börja ta sprutor i magen om ett par dagar för att få ägglossning, har sprayat mig i näsan i 3½ vecka nu för att bli helt nedreglerad först. Det har varit en riktig pina, är helt inne i klimakteriet just nu och känner mig som en gammal tant. Inte kul alls!!!
    Men nu vänder det snart...hoppas på att få ha en liten knodd i magen på bröllopsdagen. Får väl se om det går i uppfyllelse!
    Har ni barn?

Kram

• FruT

Här kan du få kika på min klänning:
    cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=8263097030&ssPageName=MERC_VIC_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT

Vi kommer att ha festen på Riddarsten i Lerum, ville egentligen vara på Nääs, men när jag ringde så sa dom att dom inte hyr ut under sommaren... Men riddarsten är jättemysigt så det blir nog jättebra!

Usch, vad jobbigt det låter med klimakteriebesvär... Men som sagt, jag håller tummarna för er! Mysigt om du får gifta dig med mage och allt...

Min blivande har en dotter sen tidigere på 17 år och vi har en gemensam vilde på snart 4 år....

• Sommartjejen -06

Oj vilken vacker klänning!!!
    Du kommer bli såååå vacker.
    Vad får du betala för den? Får man fråga...

Har ni bokat fotograf ännu?
    Vi håller på att samtala med en nu, men jag har ingen aning om vad som är ett rimligt pris eller så. Har du?

• FruT

Ja, visst är den vacker! Jag betalar 2044 kr för klänningen, helt ok pris tycker jag!

Vi har inte bokat fotograf ännu, och jag vet inte riktig vad man ska betala... Vem är det ni har kontakt med?

• Sommartjejen -06

Ja kära nån, det var ett riktigt bra pris!
    Det kostar ju nästan mer att hyra väl??
    Vilket kap!!!
    Hur hittade du den??

Vi har kontakt med en fotograf som heter Mattias Bucht - är det någon som du hört något om?
    Har ingen aning om bra fotografer i det här området eftersom vi är relativt nyinflyttade. Har bara bott här i Floda i 2 år nu.

• FruT

Ja, det är ett riktigt kap, hoppas jag. :-0
    Jag hittade den på E-bay.

Var jobbar Mattis Bucht? Vad har han för priser?
    Den enda fotograf jag har erfarenhet av är Pia på Ahlsens. Hon fotade vår son då han var 5 mmånader och hon är jätteduktig! Men jag vet också att dom är rätt så dyra...

• Sommartjejen -06

Det såg faktiskt ut som han också jobbade på den ateljén.
    Här är hans hemsida:
    www.mbucht.fotosidan.se

Grundpriset ligger på 2995kr inom Lerums Kommun sa han.
    Då garanterar han minst 8 st bilder med olika poseringar, monterat och klart i läder album.
    Plus att han kommer hem till oss en timme nån vecka innan bröllopet och pratar igenom hur vi har tänkt oss så han vet vad han ska göra på bröllopsdagen!

Låter ju bra...
    Vad fick ni betala för korten på sonen?

• Helmborn2B

Hej hej!

Jag kommer också från Lerum, men jag ska inte gifta mig förrän 2008. Både vigseln och middagen blir troligen på Aspenäs herrgård. Beror ju lite på vädret...

Kul att det finns folk från närområdet på BT!

• Sommartjejen -06

Hej hej!!
    Vad roligt med en till.
    OJ 2008 och du har redan bestämt datum...
    hur kommer det sig att ni väntar ända tills 2008??
    kram

• Helmborn2B

Vi förlovade oss för två veckor sedan bara, och båda två har mycket runt sig så vi kände att 2008 blir bra för vår del. Men planeringen är redan i full gång!

• Sommartjejen -06

Jaha då förstår jag!
    Kul att ni ändå satte ett datum.
    Jag och min fästman förlovade oss 1999 men vi bestämde ingenting då och det var inte förrän i höstas som han äntligen föll ner på knä. Så nu slår vi till i Juni!
    Ska bli underbart!!
    Men grymt nervöst!!!!

• Helmborn2B

Vi tänkte det alltid är kul att ha ett mål och något att längta efter så därför kändes det bra att sätta ett datum redan nu.
    Förstår att du är nervös, jag är det redan och det är ändå över två år tills det är min tur.

Svar på tråden Någon som ska gifta sig i Lerums området?