• skogstösen

Benvärk vid förkylning?

I natt vaknade jag av att det värkte i benen, i lederna tror jag. Det var så jobbigt att jag nästan inte kunde somna om, utan bara låg och vred på mig. Det känns fortfarande som en molande värk, fast det är inte så illa nu när jag inte ska sova.

Hursomhelst har jag även fått rejält ont i halsen med hosta. Känner ni igen att man kan får så ont i kroppen av en vanlig förkylning? Vad jag minns har jag inte haft så förut, bara en gång när jag hade en parasitsjukdom i magen.

• Svar på tråden Benvärk vid förkylning?
  • Aug 2006

Här är en till förkyld en! Jag har fruktansvärt ont i mina leder, men det är på bättringsvägen! Det brukar bli bättre när det bryter ut riktigt. Hoppas att det är så för dig med.

När jag har såå ont brukar jag ta lite panodil särskilt mot natten så att man sover gott!

• Ellte

Jag förstår precis vad du menar... :( Sådär får jag varje gång jag håller på att bli riktigt sjuk. Feber sätter sig alltid på leder och muskler.

• jocelyn

Influensa brukar ofta ge ledvärk. Om det inte går över i samband med att förkylningen lugnat sig så ta ett besök hos husläkaren för säkerhets skull. Ipren eller alvedon är bra smärtlindrare och febernedsättande men alvedon är ngt mer skonsam mot magen, å andra sidan är ipren mer effektiv mot ledvärk... Man får välja vilket som passar en själv bäst.

• skogstösen

Tack för svaren! Får försöka kurera mig så gott det går. Krya på er ni andra sjuklingar också.

• Aug 2006

Aaaah, känner mig som en helt ny människa! Inte så ont längre och endast lite snuvig. Det går åt rätt håll!

Svar på tråden Benvärk vid förkylning?