• halstabletten

Vid vilket ca-pris lönar det sig att beställa en handgjord ring från guldsmed?

Jag har hittat en jättefin ring på Guldfynd, men trots att den bara kostar ca 4000 är det lite mer än vad vi egentligen har råd med. Jag har dock guld hemma som skulle räcka till guldet på ringen ifall jag gick till en guldsmed, men hur mycket blir arbetskostnaden?

Och är stenarna billigare på Guldfynd iom att de är en så stor kedja? Jag vet att det kan löna sig att få handgjorda smycken om man är ute efter en dyr ring, men hur är det egentligen med de lite billigare?

• Svar på tråden Vid vilket ca-pris lönar det sig att beställa en handgjord ring från guldsmed?
  • Gunn

Det verkar kunna löna sig även utan eget guld om du hittar en mindre känd guldsmed i förort eller liknande.

• Johanna85

Stenarna är oftast av mycket bättre kvalitet när du går till en guldsmed. Kjedjorna har ofta stenar Si eller lägre.

• halstabletten

Johanna85- fast stenarna i den ring jag är intresserad av är ändå så små att det spelar mindre roll. För mig handlar det om att ha råd med ringen överhuvutaget ;)

• Johanna85

I så fall tror jag (men jag vet inte) att det kanske är billigare att köpa från kjeda ändå... De guldsmeder jag har varit i kontakt med har inte stenar av sådan kvalitet hemma utan vill bara jobba med bättre kvalitet.

Men jag rekomenderar i alla fall www.ringar.info. Jättebra service och priser. Han gjorde min ring.

• junibrud2006

Jag kan också rekommendera Lennart som ovanstående. Enormt bra priser och han har fina ringar från tusenlappen och uppåt.

www.lgu.se/
    www.guldsmycken.com/

Sidorna är lite röriga, men fantastisk kvalitet på ringarna!

• filipelin

Jag har designat min ring hos guldsmed, och betalar fyratusen för allt, med fyra diamanter. Självklart blir det billigare om du har eget guld.

• Thezz

Jag låter oxå en guldsmed göra våra förlovningsringar. Det skiljde sig faktiskt flera tusen. Skulle köpa våra på ideguld -wilmer heter de, för ett pris på tot 13000kr. Guldsmeden ska ha cirka 5500 kronor för båda! Kolla med din guldsmed och lycka til!

• JagoMellivelli

Jag läster inlägg och de stod att de blir billigare ifall man har eget guld.. jag har guld men måste smälta ner de isånnafall.. men vad skulle de gå på dårå om jag väljer att ha en liten sten på?.. nu snackar jag om CA priser hehehe

Svar på tråden Vid vilket ca-pris lönar det sig att beställa en handgjord ring från guldsmed?