Började planera för någon dag sedan och har redan panik
Vi har ju inget direkt sparat och jag vet inte hur det här ska gå till. Hmm skulle kanske ha tänk på detta innan jag friade *ler*. Nån mer som inte har sån planerad budget för ert bröllop?
Vi har ju inget direkt sparat och jag vet inte hur det här ska gå till. Hmm skulle kanske ha tänk på detta innan jag friade *ler*. Nån mer som inte har sån planerad budget för ert bröllop?
*ler* jodå... vi planerar att gifta oss sommaren 2007. jag pluggar och sambon jobbar knappt halvtid nu, så vi går back varje månad. vi tror ändå att vi på nåt sätt ska lyckas, men ingen aning om hur. känns skönt att veta att det är ett tag kvar iaf. när planerar ni att gifta er?
Nej tvärtom *ler* men en hel del budget tips! Det handlar om att fundera på vad som är viktigt och satsa krutet på det och strunta i sånt man inte vill ha/tycker spelar någon roll. Har en snabbudget att maila om du vill ha lite tips.
Vi har ett bröllop för 70pers. Festen kostar ca 20 000, diverse saker som fotograf, ringar, trycksaker, kläder 20 000 och 2v bröllopsresa till Thailand 18 500.
Ja du det värsta är att datumet ligger bara 6 månader fram i tiden. Vi ska gifta oss den 19 augusti i år *ler*. Är man opptimist så är man *hihi*.
Ja tack budgettipps tas gärna imot. Maila mig på annagantz@hotmail.com
Du behöver inte ha panik. Men om du inte obegränsat med pengar så ska di inte utgå från vilket bröllop du vill ha, utan stället utgå från hur mycket pengar du har. Då blir det ingen panik utan ni behöver bara prioritera vad ni vill få in i den summa pengar som som ni avsätter. Och det gäller oavsett om ni har 5.000 kronor eller 50.000 kronor eller 500.000 kronor. Rätta-mun-efter-matsäck-konceptet!
hoppas på ett ja: mail skickat- hoppas du hittar något tips
Chilianna jag skulle också bli väldigt glad om jag kunde få ta del av din budgetplanering.
Tack på förhand!
anderssonmjoelby@spray.se
Jag måste bara skriva ett inlägg för jag känner så väl igen mig i din situation! Vi är två fattiga studenter som också vill gifta oss inom ett halvår (12 augusti). Nu har vi tur som har snälla föräldrar som ger oss lite pengar och lånar oss resten, men vi måste ändå verkligen rätta mun efter matsäck. Vad vi gjorde var att vi satte oss ner och funderade på vad som var viktigt för just oss - för oss var det många gäster, och min alltför dyra drömklänning tummar jag inte heller på. Så vi får helt enkelt servera enklare mat i enklare lokal och försöka hitta andra spartips. Så - tänk efter vad som är viktigt för er och prioritera därefter. Och låt oss bevisa att det visst går att planera ett strålande bröllop på "bara" 6 månader :)
Jag känner att jag inte skulle nöja mig med att ha ett budget bröllop halvdan med god mat, dator, kompis som fotograferar mm. Jag vill ha lyx och allt ska vara top of the line, nu har vi ju pengarna vi sparar varje månad 5000kr eller mer och har gjort det i 1 år när det är dags 23 juni. Så jag hade aldrig gift mig tidigare då vi inte hade så mycket pengar.
Nu resonerar vi alla olika hur man vill att sin fest ska vara och jag säger det nu att en fest som kostar 20.000 kr kan vara jätte fin den med och jag säger oxå att bara man gör det av kärlek så är allt tip top. Men hur tänker ni? Är det någon som tycker likadant som jag? lyx och bling bling är min melodi he he :)
Hoppas på ett ja:
Släpp alla ambitioner på att ha världens sagobröllop, det är ju ändå inte det som är det viktiga eller hur, att uppfylla en barnslig dröm om princessbröllop? Ni gifter er av kärlek och det är det enda som är viktigt!
En snabb borgerlig vigsel och en enkel middag efteråt med de närmaste är ett alternativ, men om ni vill ha mer så föreslår jag att du prioriterar.
gör egna, enkla inbjudning - kräver mer fantasi än pengar. Har du inga idéer själv finns det massor av duktiga tipsgivare på BT!
Hyr en vacker klänning och lägg ner lite x-tra pengar på ringarna - se det som en investering!
Kolla runt i bekantskapskretsen om där finns folk som är duktiga på olika saker som att fota, fixa hår och make, göra buketter. Låt dem bidra med sina kunskaper istället för att ge en bröllopsgåva.
Så kommer då det dyraste av allt - festen! Antingen gör ni samma sak där, att ni bara hyr en lokal och ordnar med all mat och dryck själva (mycket jobb!) eller så bjuder ni helt enkelt till ett stort knytkalas! Låter knasigt kanske, men om du säger till var och en vad de ska ha med till en stor buffé (kall mat, varm mat osv) så kan du få någonting gott och varierat. Så kan ni bjuda på en smaskig bröllopstårta istället!
Jag tror att ni kan få ett kanonbröllop med god stämning och stort engagemang!
Blivandbrud! Kan ha skickat dubbelt nu men du borde fått budgeten nu du oxå
Det viktigaste är väl ändå att man får varandra och blir lyckliga i alla sina dagar!? Försökt involvera familj och vänner. Nån kanske är en hejare på att göra inbjudningskort, några andra kanske kan hjälpa till med matlagning och en tredje kanske har en häftig bil. Det finns många sätt att spara pengar på och det är inte alltid det vräkigaste bröllopet är det bästa. Gillar själv också bling bling som Janiz, men försöker att tänka lite ekonomiskt också så att budgeten ska hålla (mer eller mindre,hehe)