• Sunshine Girl

Hur tar ni er till kyrkan?

Ett litet "problem" har dykt upp...
    Kan börja med att säga att m2b kommer inte att se mig innan kyrkan.

Sen, vi är ett följe på 13 pers inkl fotografen som ska åka hemifrån oss till kyrkan. Brudfölje, 3 vänner som bor hos oss samt fotografen. Mitt problem, vi köpte hus i förra veckan och kommer att ha flyttat innan bröllopet som äger rum på midsommardagen, innan flytten så är det nästan gång avstånd till kyrkan men nu ca 20 minuter med bil. Hur i hela friden ska vi ta oss till kyrkan?
    Att någon i följet kör är otänkbart. Min klänning är modell "större med jättesläp" sen så vill jag faktiskt inte sitta tight på väg till kyrkan...
    Vill inte gärna lägga ner hur mycket pengar som helst på transporten till kyrkan och vill inte heller att någon ser mig innan
    Några förslag?

• Svar på tråden Hur tar ni er till kyrkan?
  • Jupiter2

Beställ en vanlig taxi till dig + en person som hjälper dig att komma in. De andra kan ta sig dit själva.

• Sunshine Girl

Jupiter2, jo det hade ju varit en enkel lösning problemetär att jag vill att vi ska komma dit samtidigt, fotografen kommer att fota lite under själva bilresan samt att alla mina tärnor förutom två är inte ifrån Sverige utan är enbart här pga bröllopet...
    Några fler förslag?

• Jupiter2

Jaha, då får det väl bli en minibuss!

• Izunia

ja minibuss eller flera taxis..

Vi kommer att utnyttja var transport som vi bokat och jag aker med mina tärnor och fotografen till kyrkan. Sen väntar bilen utanför och kör mig med mannen till festlokalen.

• Ploppan76

Du kan väl för boka några stora taxi bilar. De brukar vara fräscha och rymliga.

Lycka till

• Sunshine Girl

2 minibussar borde ju funka! :)
    Hmm då måste jag "bara" hitta två stycken som ska köra oss...

Alternativet får nog annars bli två stora taxibilar och en liten

• coolacarro

Hej allihopa!

Om fotografen skall ta kort under själva resan så är det inte så kul att åka tre bilar. Jag skulle slå upp bussbolag i gulasidorna och höra där vad en liten buss kostar. Det blir nog inte dyrare än tre taxibilar.

Lycka till

Svar på tråden Hur tar ni er till kyrkan?