• Snurran1975

ICA Maxi

Tårta från Ica Maxi låter ju jättebra med tanke på priset. Var exakt ligger ICA Maxi där ni ska beställa er tårta?

Vi gifter oss 29 juli :)

• Svar på tråden ICA Maxi
  • Gabbies

freddans fröken: finns det Ica Maxi som e billiga? det har jag missat. :=

• Jupiter2

Måste bara säga att jag tycker lite synd om er som bor i Stockholm. Ni får betala mycket mer bara för att ni bor där. Så en liten skånsk kram från mig! Lycka till i letandet.

• h-b

Det låter ju väldigt billigt i jämförelse med Tårtverkstan som jag hade tänkt på, där kostar det från 75 /bit. Men hur ser ICAS/Konsums tårtor, man vill ju helst inte att det skall se för fabriksartat ut, typ två-pack semlor i jämförelse med dem man köper på konditoriet, om ni förstår vad jag menar.

• Skivbaren.nu

h-b
    konsum hade en massa bilder på olika tårtor de gjort alla fall, såg flera fina när vi tittade, men de är säkert olika vart i landet man bor.

Han som ska gjöra våran tårta bakar helt efter våra önskemål.
    så de beror ju på hur vi vill att tårtan ska se ut och innehålla, så bakar han efter de :)

• lov

Hej

Jag har beställt tårta från Coop i Kista, kan varmt rekommendera så här långt...

Pris: 30 kr/bit

• Skivbaren.nu

Miafina!

Halloj igen!
    kontakter kallas de ;) min mamma känner killen som ska baka vår tårta.
    men jag frågade min bror och han hade en kompis som oxå jobbade som konditor och han skulle ha mellan 20-24kr/bit beroende på lite. de är uppe i Torsby, så gifter man sig på landsbygden kan man nog komma ner en del mot storstädernas priser.
    Föresten , gick de bra och bilden från kyrkan kom fram?

• Willowtree

Har nu beställt tårta från ICA Maxi i Nacka. Det är en vitchokladmousse tårta med hallon. Vitchoklad "galler" runt om. 32:-/bit

• Tusenskona

Willowtree
    Det vattnas i munnen på mig, det är det jag vill ha!

Men jag hade tänkt beställa bakelser 27 kr biten i Enskede i Stockholm.

• riikka

jag beställde min tårta från gourmandise.. www.gourmandise.se. Dom tar 40kr/ bit.. och dom gör exact sån tårta som du vill ha.. enormt goda tårtor och du får små tårtor hem så att du kan smaka olika smaker (utan kostnad).. med tanke på prisskillnad 5kr/bit (jämfört med ica maxi)så valde iaf vi gourmandise. Ett tips bara ;)
    ... men icas tårtor är jätte goda dom med.. äter varje födelsedag en :) kram till er alla

• Sanna Panna

Tycker det låter dyrt med 32 kr/bit för tårtan på Maxi. Här i Uppsala skulle jag få betala precis samma pris som tårtorna i butik, dvs 149 kr för en tårta på 10-12 bitar. Då kunde jag även ändra och inte köra deras standardtårtor (jag ville ha chokladmousse och hallonmousse med vit marsipan runt)...

• Amelia 3

Vi har beställt tårtan från en skola, det kostar 15kr/bit.

• Miafina

Skivbaren.nu - OM det blir för dyrt i Sunne då så kanske man skall vända sig till Torsby då =)

Ja tack jättefint =)
    Det såg mysigt ut... Både jag och sambon tyckte det såg "lagom" ut.... Jag är inte så mkt för en massa färger och hej och hå i kyrkor... och han gillar detsamma så... Bra avvägt =)

Jag tror vi får ta och ta en sväng och se hur det ligger också... Just nu så ligger V Ämtervik nog i topp, men den har jag ännu inte sett insidan på... Sedan så börjar Sunne se mer intressant ut också.. men den är så stor... Men det lär märkas =)

Kom OT, förlåt =)

• Willowtree

Vi tyckte att Ica´s var toppen, då vi inte hade några särskilda önskemål på tårta. Skulle personligen ALDRIG lägga 3000:- på en tårta, jag väljer att lägga pengarna på det som kommer att finnas kvar senare oxå (foto t.ex).Men jag förstår om man vill ha allt exklusivt på sin stora dag, absolut

• Moncan

Jag jobbar på ica Maxi botkyrka och har faktiskt aldrig frågat vad tårtan hos oss kostar. Ska gifta mig augusti och det blir i Katrineholm så därför har jag inte frågat. ska faktiskt gå och fråga imorgon.

• Kattitzi

Moncan,

har du haft möjlighet att kolla upp priset? Är nyfiken...

• 26maj2007

Ica Maxi Hyllinge strax utanför Helsingborg.

där kostar böllopstortor 25:- biten och då får man låna tårtställning.

• pinkhippo

Jag måste säga att bagarna som jobbar på Ica Maxi i Nacka är superduktiga. Deras tårtor är faktiskt jättefina och goda. Jag vet däremot inte om alla Ica Maxi håller samma mått. Man får nog prova dem först, kan vara en förklaring till prisskillnaden när det gäller Ica Maxi Hyllinge. De kanske helt enkelt har ett annat tårtsortiment med andra ingredienser och råvaror det finns ju svårighetsgrad när det gäller tårtfyllningar.

• fiafiber

Ica Maxi Nacka, jag köpte tårta där till min sons bröllop, 35 bitar för ca 700:-
    Då fick vi med special text & en liten bäbis i de färger vi ville.
    www.icamaxinacka.com/

Har en bild om du vill ha....

Svar på tråden ICA Maxi